Działy ogólne > Poradniki

Fighting

(1/2) > >>

Malajane:
Dzisiaj bez żadnych tabelek, więc tekst będzie bezpośrednio tutaj.
UWAGA! DŁUGIE!
FIGHTING
Walka nie jest niczym skomplikowanym, klikam góra, dół, oczko i patrzę jak postać macha bronią. Tak myśli wiele osób, walka sama w sobie JEST stosunkowo skomplikowana. Jest wiele zmiennych, które decydują o tym czy się wygra, przegra, dostanie dużo lub mało skilla. Zacznijmy od podstaw dla nowicjuszy w tej sztuce.

Targeting, czyli wybór celu.
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Żeby wybrać cel do zaatakowania wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na cel wybrać opcję „Attacks > Target”, a następnie wejść w zasięg walki z celem.
Do dyspozycji mamy trzy zasięgi:
- Walki w ręcz – kiedy znajdujemy się tuż przy celu
- Rzucania – 1-5 tilesów od celu
- Łucznictwa – do 20 tilesów od celu (w zależności od używanego łuku)
   *Krótki łuk (short bow) – najlepszy z odległości 5 tilesów
   *Zwykły łuk (bow) – najlepszy z odległości 10 tilesów
   *Długi łuk (long bow) – najlepszy z odległości 20 tilesów
Zmiana lub opuszczenie celu odbywa się za pomocą opcji „No target”, którą można wybrać na dowolnym elemencie otoczenia.
Kilka celów na raz.
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Wybrany cel jest jedynym któremu zadajemy obrażenia bronią. Jednocześnie jeśli zostaniemy zaatakowani przez większą ilość stworzeń/graczy na raz automatycznie bronimy się za pomocą tarczy (oczywiście jakość naszej obrony zależy od umiejętności posługiwania się tarczą, ale o tym później). Normalnie, gdy gracz nie ma żadnego wybranego celu każda agresywna akcja w jego kierunku spowoduje wybranie jako celu gracza/stworzenia atakującego.
Tak więc ważna sprawa- uważajcie na to co macie jako cel, bo może się okazać, że walczycie z czymś zupełnie innym.
Umiejętności - temat długi, nudny i ciężki.
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Najważniejszy jest główny „Fighting”. Od niego zależą twoje podstawowe szanse w walce, czy przetrwanie. Skill fightingu otrzymujemy tylko przy śmierci przeciwnika.
Najlepszym sposobem na ćwiczenie umiejętności walki jest:
<20 – drewniana kukła do ćwiczeń i shaft zamiast broni (pamiętamy o naprawianiu kukły)
>20 – walka ze stworzeniami na podobnym poziomie umiejętności. Nie wybieramy sobie ani dużo silniejszych przeciwników, ani dużo słabszych – to po prostu nie ma sensu.
UWAGA! Stworzenia GREENISH, RAGING, ANGRY, CHAMPION świetnie nadają się do skillowania – dają więcej punktów.
W momencie przekroczenia 70 fightingu otrzymywany skill drastycznie spada.

Poddziały walki.
- Weaponless fighting – czyli walka bez założonej broni. Otrzymujemy punkty w momencie gdy wykonamy atak opisany jako „kick” lub „hit”
- Aggresive fighting – typ agresywny uwielbiany przez graczy używających dwuręcznych broni. Zwiększa ataki – ich częstotliwość i siłę jednocześnie zmniejszając obronę
- Defensive fighting – przeciwieństwo agresywnego typu walki, najlepiej używać z długim mieczem i dużą tarczą. Zwiększa szansę na obronę, odbicie ataku czy uniknięcie ataku przeciwnika jednocześnie zmniejszając częstotliwość i siłę ataku
- Normal fighting – typ pomiędzy agresywnym, a obronnym.
- Taunting – odwracanie uwagi przeciwnika i przekierowanie jego ataków na siebie
- Shield bashing – popychanie tarczą. Im większego skilla shield bashingu posiadamy tym na dłużej „zestunujemy” przeciwnika. (Shield bashing+shield= szansa na trafienie tarczą)

Kolejny poddział umiejętności, czyli umiejętność w broni.
To jak dobrze mamy wyćwiczoną broń zmienia nam parę elementów:
- Zadawane obrażenia
- Odstęp czasu pomiędzy atakami
- Możliwości atakowania w określonym kierunku i szansę na trafienie
- Szansę na odbicie ataku
- Dostępność specjalnych ruchów
Odstęp między atakami maleje o 1% za każde 10 punktów umiejętności w walce określoną bronią.
Najłatwiejszy sposób na osiągniecie 20 skilla w broni przy toporach i mieczach to ścinanie nimi drzew co także daje skill w woodcuttingu i w statystykach body.
Focus - Skupienie.
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Zwiekszanie skupienia w trakcie walki zwiększa szanse na wygraną. To jak wysoki poziom skupienia możesz osiągnąć zależy od twojego skilla w fightingu.
Po wyłączeniu auto-walki ikona skupienia znajduje się po lewej stronie poniżej kierunków walki (takie oczko).
Jest 6 możliwych poziomów skupienia
1. You are not focused on combat.
2. You balance your feet and soul.
3. You are na focused on enemy and its every move.
4. You feel lighting inside, quickening your reflexes.
5. Your consciousness is lifted to a higher level, ma king you very attentive.
6. You feel supernatural. Invincible! (max focus)
Poziom skupienia można sprawdzić wpisując w oknie chatu „/f1” lub najeżdżając kursorem na ikonkę skupienia. Skupienie zwiększa szansę na odbicie ataku, większe obrażenia, lepsze ustawienie. Podczas skupiania się jest dużo większa szansa na otrzymanie obrażeń oraz nie wykonuje się ataków.
Kierunki ataku - czego machasz tymi łapami?
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Podczas walki gracz ma do wyboru 9 ofensywnych kierunków ataku oraz 4 defensywne. W zależności od tego który kierunek wybierzemy daje to różne efekty, np. górny atak zwiększa zadawane obrażenia oraz czasowo zmniejsza Mind logic przeciwnika; atak w dolne części ciała spowalnia; ataki boczne pozwalają zmniejszyć efektywność walki bronią czy obrony.
Również celowanie w określoną część ciała zmienia szansę na atak w innym kierunku, np. wybranie ataku bocznego zwiększa szansę na atak górno-boczny czy dolno-boczny. Niektóre specjalne ataki mogą być wykonywane jedynie jeśli gracz celuje w określoną część ciała. Defensywne kierunki ataku wyświetlają się pomiędzy 48-50 skillem w używanej broni. Używać można tylko jednego kierunku ataku, tzn. że wybieramy albo defensywne albo ofensywne kierunki.
Podczas włączonej automatycznej walki gra wybiera za nas kierunki ataku.
Specjalne ruchy, tańczymy!
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)W zależności od wysokości naszych umiejętności w posługiwaniu się określoną bronią zaczynają się nam pokazywać specjalne ataki. Każdy typ broni ma około 6 specjalnych ruchów, większość polega na stunowaniu przeciwnika czy zabieraniu mu staminy. Ruchy są zależne od królestwa, do którego należysz, broni jakiej używasz oraz umiejętności walki daną bronią.
Podczas automatycznej walki również używane są specjalne ataki jeśli gra uzna, że masz wystarczająco dużą szansę na wykonanie któregoś.
Wyposażenie. Te buty nie pasują mi do twarzy.
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Tutaj każdy ma inne doświadczenia co jest najlepsze, co najwygodniejsze. Najważniejsze jest to, żeby dopasować broń i zbroję do stylu walki i przeciwników. Prosta zasada – nie ma sensu nosić plate’a jeśli nie walczysz z unikatowymi stworzeniami lub nie wdajesz się w ciężkie bójki na PvP.

Mamy kilka podstawowych typów broni:
- miecze (dużo ciosów odbijają, zadają średnie obrażenia)
- topory ( rzadko odbijają ciosy, zadają najwyższe obrażenia)
- młoty (średnio odbijają ciosy, zadają dosyć wysokie obrażenia)
- halabardy (duży zasięg ataku, najefektywniejsze z konia)
- włócznie (?)

Mała uwaga oprócz tego, że mamy podstawowe typy broni są także różne wielkości – mały, średni i dwuręczny. Małe atakują najczęściej, ale najsłabiej, dwuręczne najwolniej ale zadają ogromne obrażenia (przykładowo, przy wysokich umiejętnościach walki bronią i dużym body strength niektóre zwierzęta umierają po jednym ciosie).

W grze mamy również niestandardowe typy broni:
- laski
- noże
- łopaty
- sierpy
- siekiery
- młotki
- kosy

Typy zbroi:
- Plate – największa obrona i największe spowolnienie z powodu wagi
- Chain – dobra obrona i spore spowolnienie z powodu wagi
- Leather – lekka obrona i średnie spowolnienie wagowe
- Studded leather – dobra obrona i małe spowolnienie (uważana za jedną z lepszych zbroi)
- Cloth – minimalna obrona bez ograniczeń poruszania (polecana dla księży)

Zbroje specjalne:
- Drake hide – obronę ma podobną jak plate, ale nie spowalnia prawie w ogóle (imp - leatherworking)
- Dragon scale – najlepsza obrona, niewielkie spowolnienie, ale szybko się psuje (imp - platesmithing)

Tarcze:
Tarcze mają procentową szansę na zablokowanie ataków w zależności od skilla w tarczy, jakości tarczy, skilla w fightingu i innych. Tarcze są również efektywne przeciwko łucznikom. Nie ma różnicy w używaniu drewnianych czy metalowych tarcz.
- Large shield – największa szansa na zablokowanie ataku, ciężka (żelazna 4,5kg; drewniana 3kg)
- Medium shield – średnia szansa na zablokowanie ataku (żelazna 3kg; drewniana 2kg)
- Small shield – niska szansa na zablokowanie ataku, ale bardzo lekka (żelazna 1,5kg; drewniana 1kg)
Charakterystyki przydatne do walki
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Body control – zwiększa prędkość ataków, unikanie, skradanie; najlepszy sposób na skilowanie to archery, leatherworking, smithing i carpentry (specjalnie fletching)
Mind speed – oficjalnie nie jest sprecyzowane w czym on pomaga, ale prawdopodobnie zwiększa szansę  na wykonanie specjalnego ruchu i prędkość zmiany kierunku ataku
Body strength – zwiększa siłę ataku; najlepszy sposób na skillowanie mining, coal making, farming, digging, woodcutting
Body stamina – decyduje o tym jak długo jesteś w stanie wytrzymać w walce; najlepiej skilować na: woodcutting, miling, mining, digging
Body – zwiększa ogólne statystyki w walce (obrażenia, wytrzymałość na ataki)
Obrażenia i siła ataku
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)Informacja o zadaniu obrażeń:
„You <typ obrażeń> adolescent starving wolf <siła uderzenia> and <efekt> it.”

Typy obrażeń to: cięcia, ukłucia i zmiażdżenia (cut, pierce, maul)
Siły uderzenia: very lightly, lightly, pretty hard, hard, very hard, extremely hard, deadly hard
Efekty: slaps, irritates, hurts, harms, damages
Efekty informują nas o tym jakie obrażenia zadaliśmy przeciwnikowi – duże lub niewielkie
Obrażenia powyżej medium powodują zmniejszenie szansy na trafienie.
Tytuły. Dei gratia regina Poloniae, magnus dux...
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)- 50 – Solider
- 70 – Mercenary
- 90 – Knight/Amazon
Dodatkowe informacje
Spoiler (kliknij żeby zobaczyć/ukryć)- Kiedy otrzymamy obrażenia wyświetla nam się status „hurting” co skutkuje spowolnieniem na 30 sekund.
- W grze mamy do czynienia z bonusem za flankowanie, czyli jeśli walczymy w kilka osób łatwiej będzie nam zabić przeciwnika kiedy ktoś zajdzie go od tyłu lub od boku.
- Chodzenie podczas walki zwiększa przeciwnikowi szansę na trafienie, zmniejsza nasze szanse na obronę czy odbicie ataku. Osłabienia są nieco redukowane przez obronny styl walki.
- Stanie powyżej przeciwnika daje nam bonusy do walki (informacja o tym jak stoimy wyświetla się po prawej stronie poniżej kierunków ataku – ikonka buta), tak samo walka z konia daje nam bonusy. Stanie poniżej przeciwnika odwraca szanse.
- Utrata staminy podczas walki zmniejsza szanse na obronę i może spowodować, że ucieczka będzie niemożliwa.
- Walka z wozów (wagon/cart) zwiększa naszą obronę, ponieważ część ataków jest kierowana na pojazd jednocześnie zmniejszając naszą szansę na trafienie i zadawane obrażenia.
Być może w przyszłości powstanie sensowny artykuł na temat statystyk walki „Combat rating”, ale wcześniej muszę zebrać więcej informacji.
Artykuł oparty  na wurmpedii i własnym doświadczeniu.

Bakeruss:
Chyba zacznę podpinać Twoje poradniki, bo robisz kawał dobrej roboty.

Malajane:
Miło mi, dziękuję  ;D

neoxis:
Mam pytanko. Jaki styl walki dla samotnika polecacie? Defensywny czy normalny? I jakie bronie do tego?

Malajane:

--- Cytat: neoxis w Luty 11, 2016, 08:16:51 am ---Mam pytanko. Jaki styl walki dla samotnika polecacie? Defensywny czy normalny? I jakie bronie do tego?

--- Koniec cytatu ---

Do walki w  pojedynkę najlepszy jest Normalny tryb walki. Co do broni, to według własnego uznania, chociaż osobiście zastanawiałabym się między axami (dużo dmg, malo defa) i maulami (sredni dmg, dobry def). Do tego tarczę średnią lub dużą, chyba drewniana, bo byłaby łatwiejsza do impowania, ale z kolei szybciej się psuje niż metalowa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej