Działy ogólne > Poradniki

Animal husbandry

(1/1)

Malajane:
ANIMAL HUSBANDRY – HODOWLA ZWIERZĄT
Skillowanie AH należy do łatwych. Potrzebujemy tylko większej ilości zwierząt (minimum 20, żeby dostawać sporo skilla) mogą to być konie, świnie, byki, krowy, owce, oswojone niedźwiedzie, kury czy bażanty. Żeby rozwijać tą umiejętność możemy wykonywać tak naprawdę trzy akcje.
*Czesanie zwierząt
Zwierzęta możemy czesać co pół godziny (realny czas). Jest to najlepszy sposób na skillowanie.
*Strzyżenie owiec
Owce można strzyc raz dziennie. Od tego jak wysoko mamy rozwiniętą hodowlę zwierząt zależy jakiej jakości wełnę wytniemy.
*Rozmnażanie zwierząt
Za rozmnażanie zwierząt również otrzymujemy skilla, jednak jest on dużo mniejszy niż za czesanie.

Przy rozmnażaniu zwierząt mamy kilka bardzo ważnych elementów. Część z nich jest oczywista, część nie koniecznie.

- Numero uno: Zwierzęta muszą być tego samego gatunku. Rzecz prosta i raczej zrozumiała.
- Zwierzęta muszą być różnej płci. Przykro mi wurm nie toleruje gender, żadnego przebierania się, homoseksualizmu, nic z tych rzeczy. LGBT nie mają tutaj nic do powiedzenia.
- Zwierzęta nie mogą być głodne. Nie mowa tutaj o oznaczeniu „fat” tylko jeśli spróbujemy je nakarmić z ręki wyświetli się komunikat „no longer interested in food”, ewentualnie jeśli jedzą z pola lub z trawy dłużej niż 2 minuty.
- Nie rozmnożymy ponownie samic w ciąży oraz nie rozmnożymy ich 24h (realne) po urodzeniu.
- Zwierzęta rozmnażamy w wieku mature i powyżej (aged, old, venerable).
- Zwierzęta mogą poronić co może zabić zarówno matkę jak i młode, tylko matkę lub tylko młode. Może się to zdarzyć kiedy zwierzęta są poza wioską, kiedy głodują (starving) lub kiedy na deedzie stosunek tilesów do ilości zwierząt wynosi mniej niż 15 (taka informację możemy znaleźć klikając prawym na token > settlement > info).
- Jeśli rozmnażana samica jest championem jest szansa, że młode również będzie miało taki status.
- Dzikie zwierzęta nie mają, żadnych dodatkowych cech (traits).
- Ilość cech, które mogą mieć zwierzęta zależy od skilla w AH osoby rozmnażającej (1-10 – brak, 10-20 – 1 cecha, 20-30 – 2 cechy itd.), czasem zwierzę może posiadać więcej cech niż osoba rozmnażająca skilla, jest to zależne od ilości cech rodziców danego zwierzęcia.
- Maksymalna ilość cech to 8 przy 80+ AH
- Przy rozmnażaniu dzikich zwierząt pierwsze cechy młodych są losowe.
- Rozmnażanie zwierząt z tą samą cechą zwiększa szansę na pojawienie się jej w następnym pokoleniu
- Kolor rozmnażanych koni to proste przeliczenie szans: 1/3 zależy od koloru matki, 1/3 od koloru ojca i 1/3 jest losowa.
- Imiona są nadawane tylko koniom i hell horse’om (co do jednorożców nie mam pewności jednorożcom nie).
- NIE ROZMNAŻAMY ZWIERZĄT WEWNĄTRZ RODZINY! Zwierzęta mogą się rozmnażać w rodzinie dopiero w 4 pokoleniu. Próby rozmnażania wcześniej dadzą negatywne cechy zwierzęciu (czasem może to nawet skutkować dodatkową 9  cechą przy 80+ AH)
- Jeśli chcemy rozmnażać zwierzęta wewnątrz rodziny musimy zabić rodziców.

Wiadomości z czatu Event:
*„<Zwierzę> will give birth in a while.” – udało się rozmnożyć zwierzęta (samiec nie może być „użyty” ponownie przez najbliższe 45 minut)
*„<Zwierzę> shys away and interrups the action.” – nie udało się rozmnożyć zwierząt (nie można rozmnażać tych dwóch zwierząt przez następne 45 minut)
*„<Zwierzę> is not in mood” – zwierzę nie jest w humorze do rozmnażania (może być głodne, niedawno nie udało się go rozmnożyć, niedawno było w ciąży)
*„<Zwierzę> is already pregnat.” – jak sama nazwa wskazuje, zwierzę jest już w ciąży więc nie można go rozmnażać
*„She will deliver in <czas do urodzenia>” – po kliknięciu Examine na samicę wyświetla nam się czas (w tygodniach wurmowych: 1tydzień = 21h obecnie podawane są realne dni, nie wurmowe tygodnie) do urodzenia

Teraz część która interesuje wielu najbardziej czyli cechy otrzymywane przy rozmnażaniu, kiedy je widzimy i co one dają:

Skill   Cecha   Efekt      20   It will fight fiercely.   Zwiększa umiejętność walki.21   It has fleeter movement than normal.   Nieznacznie zwiększa prędkość.22   It is a tough bugger.   Zadaje większe obrażenia atakując.23   It has a strong body.   Zwiększa ogólną prędkość poruszania.24   It has lightning movement.   Co jakiś czas losowo przyspiesza.25   It can carry more than avarage.   Zmniejsza spowolnienie przy dużym obciążeniu.26   It has very strong leg muscles.   Zmniejsza spowolnienie przy wjeżdżaniu pod górę.27   It has keen senses.   Nie ma pewności co do efektu.28   It has malformed hindlegs.   Zmniejsza nieznacznie prędkość.29   The legs are of different length.   Zmniejsza w dużym stopniu prędkość.30   It seems overly aggressive.   Zwiększa częstotliwość i siłę ataków oraz zwierze może nieoczekiwanie ugryźć (otwiera to okno COMBAT, ale nie zaczyna walki).31   It looks very unmotivated.   Rzadziej przyspiesza.32   It is unusually strong willed.   Losowo zrywa się z liny.33   It has some illness.   Zmniejsza to Body strenght stworzenia. Może prowadzić do niemożliwości podpięcia go do wozu czy wsiadania na niego.34   It looks constantly hungry.   Jest głodny częściej niż przeciętne stworzenie.39   It looks feeble and unhealthy.   Zwiększa szansę na zachorowanie.40   It looks unusually strong and healthy.   Zmniejsza szansę na zachorowanie.41   It has a certain spark in its eyes.   Zwiększa długość życia zwierzęcia o 50%.43   It has been corrupted.   Może być usunięte za pomocą casta Bless (Fo/Magranon/Vynora).83   Bred in captivity.    Za zabicie zwierzęcia z tą cechą nie otrzymujemy fightingu.

Legenda:
Cechy do prędkości
Cechy do walki
Neutralne
Negatywne
Artykuł powstał na prośbę Szewo.
W trakcie przygotowania: mining, prospecting, statystyki broni i pancerzy, combat rating (również statystyki unikatów), księża, healing covery i hot food cooking.

Thunder:
Super poradnik dziękuje Malajane  :)

Syirian:
O, nareszcie ktoś to pieknie podsumował w jednym miejscu. Dzięki wielkie :)

Bakeruss:
Z racji przydatności przyklejam ten poradnik na górę :)

Kedrigern:
Dzięki za tak profesjonalny poradnik.

PS
Z niecierpliwością czekam na inne poradniki w takim wydaniu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej