Reklama

* Shoutbox

Autor Wątek: Valrei International 057  (Przeczytany 244 razy)

Marcando

  • Tłumacz newsów
  • Kupiec

  • Offline
  • ****

  • 119
    • Zobacz profil
Valrei International 057
« dnia: Kwiecień 15, 2018, 12:39:30 pm »
Magranon's Run - Jakerivers


Witajcie!

Wracam z kolejną porcją wiadomości po tym jak podczas stream'a Emoos'a pokonałem noobka, który szukał guza ode mnie. Mam dla was najświeższe informacje od naszych developerów (a przynajmniej te, o których mogę powiedzieć). Zaczynajmy!

Ale najpierw...

Lista zmian

http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,823.0.html
 
Kompatybilność z Mac'ami
Użytkownicy mac'ów doświadczyli wielu problemów w ostatnim czasie z klientem na ich system operacyjny,  a teraz mamy przyjemność ogłosić zmianę klienta, a problemy powinny ustać. Jak już było wspomniane, zmiany ustawień nie będą prawidłowo działać z włączonym klientem, ale będą działać po dokonaniu zmian przed uruchomieniem gry, więc korzystajcie! Pracujemy nad lepszym rozwiązaniem, ale może to trochę potrwać, więc wyczekujcie kolejnych informacji na ten temat.

Nowy dev na dzielni
W poprzednim newsie wspomnieliśmy, że naszym celem jest usuwanie błędów, które istnieją w grze od dawna i planujemy rozjechać te całe robactwo. Będziemy ubijać bugi z każdą aktualizacją, celem wszystkich gier jest usuwanie ich, ile się da, a my od innych gier się nie różnimy. Przy okazji, ktoś kto jest znany z forum, Darklords dołączył do naszego zespołu!

Darklords będzie pracować nad usuwaniem błędów i testowaniem większych zmian do gry, od dawna był graczem Epic i Chaos. Liczymy na udaną współpracę z nim i gratulujemy! (albo może składamy kondolencje)

Poprawki do oprawy wizualnej
Jedną z większych rzeczy jakie mamy zamiar dodać to mapowanie tekstur specular i normal. Dla tych, którzy nie znają tych definicji (jak ja, Saroman prawie osiwiał próbując mi to wytłumaczyć) pokrótce wytłumaczę je.
 
Normalne mapy: to warstwa nakładana na istniejący model, symuluje grudki i guzki, pozwalając na renderowanie cieni i światła bez konieczności używania złożonych obliczeń oświetlenia lub bardzo szczegółowych modeli, co oznacza, że tekstury nie będą już takie płaskie.

Mapy specular: to sposób na podyktowanie jak model lub tekstura "lśni" w określonych miejscach np. sprawia, że złoty element modelu świeci się, a kamienny element już nie.

Oba rodzaje mapowania znacznie zmienią odczucia z gry. Ich wprowadzenie potrwa, gdyż wymaga to od nas stworzenia map normalnych i specular dla każdej tekstury, więc będą one wypuszczane paczkami z biegiem czasu, a gdy do tego dojdzie z pewnością damy wam o tym znać!

Odcienie zieleni, czerwieni, żółci i błękitu
W poprzednim newsie umieszczona była zagadka, którą wielu z was próbowało odgadnąć, a niektórym nawet się udało! W tym tygodniu pokażemy wam stworzenia, których barwy zmieniają się w zależności od warunków!

Wiem, teraz pewnie sobie wszyscy myślą, że kolory wyglądały jakby wyszły prosto z mojej pracowni, umazane od barwnika (lub wydmuchane z nosa), ale bez obaw! Saroman ciężko pracował (razem z Samool'em) i jest w trakcie zmian kolorów zależnych od warunków dla tych stworzeń!
http://content.wurmunlimited.com/News/2018/008/conditions.jpg
Macie oto zestaw uroczych robaczków jaskiniowych, przy których użyto mapowania normalnego i specular, jak widać ich pancerzyki wyglądają zdecydowanie inaczej (i nie tylko z powodu zmiany koloru!)

Stream'owanie Wurma i tworzenie zawartości
My (ja) obecnie jesteśmy w trakcie tworzenia programu wspierania, tych, którzy poświęcają swój czas na pokazywanie innym tego co robią w wurmie. Streamują albo wrzucają filmiki na youtube, sprawiają, że miło się ogląda te materiały i przyjemniej się gra. Chcemy te osoby wesprzeć na różne sposoby, w tym promowanie ich w naszych mediach socjalnych i umożliwienie udziału na niektórych naszych stream'ach! Oczywiście będziemy mieć wymogi, które te osoby będą musiały spełnić, więcej informacji już wkrótce!

Znacznie więcej prac jest w trakcie i niebawem będę mógł się nimi z wami podzielić jak tylko będziemy wiedzieć, że zmiany będą gotowe do publicznych testów (ciekawe co to może być?)

A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.