collapse

Reklama

* Informacje

Witaj na naszej stronie poświęconej grze Wurm Online i Wurm Unlimited!

Zapraszamy na polski serwer Wurm Unlimited - KLIK!
Maj 11, 2018, 10:01:20 am wysłana przez Marcando | Wyświetleń: 155 | Komentarze: 0


Podziemne doki - Valo

Witajcie wurmianie!

Wracamy z kolejnym Valrei International. W tym tygodniu uruchamiamy zapisy do naszego programu wsparcia streamer'ów i omówimy nieco nadchodzące mapowanie normal i specular.

Program wsparcia dla streamer'ów
Uruchamiamy zapisy do naszego programu wsparcia dla streamer'ów. Wykorzystamy go, by pomóc tym, którzy poświęcają swój czas na dzieleniu się swoimi przygodami w wurmie, w Youtube lub streamując.

Formularz:
https://goo.gl/forms/b83txasEqBCMHcdE2

Osoby przyjęte do programu, otrzymają pomoc w wielu formach, między innymi będą brać czynny udział w mediach społecznościowych, będą mogły robić giveaway'e, które związane są z nadchodzącymi aktualizacjami i wiele więcej.

Jeśli jesteś streamer'em albo znasz taką osobę, która byłaby zainteresowana takim programem - wypełnij ten formularz. Wymagania do tego programu są następujące:
- Posiada kanał z minimum 10 obserwatorami (follower) lub subskrypcjami, a także kompletny publiczny profil, którym łatwo jest się podzielić.
- Posiada dobrą opinię w grze i na forum (sprawdzimy!)
- Streamuje wurma minimum 2 godziny tygodniowo (nie musi to być nagrane za jednym razem, może być nagrywane na przykład we fragmentach po 15 minut)
- trzymać się zasad streamowania (nie łamać zasad ustalonych na danej platformie)

Program wsparcia dla streamer'ów może brzmieć nieco niepoważnie, z pewnością przyda się jakaś inna nazwa. Zaproponuj własną nazwę dla tego programu. Pierwsza osoba, która zaproponuje zwycięską nazwę otrzyma miesiąc premium (i prawo do chwalenia się tym!) Zwycięzcę ogłosimy w następnym Valrei International.
 
Wracając do normalności
Saroman ciężko pracował z mapowaniem normal i specular, wymaga to pracy nad prawie każdym modelem w grze, ale postępy już widać, oto niezwykłe nagranie:

https://youtu.be/uAVnxuLi5fA

Praca nad tym wymaga czasu, zmiany będą wprowadzane falowo, pierwsza prawdopodobnie będzie dla zaktualizowanych tekstur terenu i podzielimy się nimi, gdy będziemy na to gotowi.


Wurm Unlimited 1.6.3.2
WU został uruchomiony w wersji 1.6.3.2 i jest teraz na równi z WO. Jest jeszcze paskudny graficzny bug z oświetleniem, który można chwilowo usunąć poprzez włączenie max dynamicznego oświetlenia i ustawienia go na około 4-8. Postaramy się usunąć ten problem jak najszybciej.

Materiał od społeczności
W tym tygodniu materiałem jest Friend-A-Long! Mieszkańcy Pristine zebrali się na specjlany impalong, z typowym impowaniem, modleniem, graniem w gry i oczywiście okazyjnymi, przypadkowymi morderstwami graczy.

Potrzebują wolontariuszy do impowania i nieco surowców, jeśli macie nadmiar to z pewnością skontaktujcie się z gospodarzami wydarzenia w tym temacie:
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/162738-friendship-bay-summer-impalong-friend-a-long/

Nawet jeśli musisz przebyć 500mil, pokaż się tam i zawiąż nowe przyjaźnie!

To wszystko na ten tydzień! W następnym newsie powiemy więcej o mapowaniu, jak również powiemy o nadchodzących beta testach wielkiej, długo oczekiwanej aktualizacji, trzymajcie kciuki!


 
Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.
Kwiecień 28, 2018, 13:17:45 pm wysłana przez Marcando | Wyświetleń: 261 | Komentarze: 2


Hej Alectrys! #ToJasnaCzerwień

Wróciły w pełni kolorów! Dokładnie, dzisiejsza aktualizacja przywraca piękne kolory i nie mogę się ich doczekać! Przejdziemy do tego zaraz, ale najpierw...

Lista zmian
http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,828.0.html

Warunki środowiskowe
Do długim czasie powróciły! Dzisiejsza aktualizacja przywraca długo oczekiwane kolory środowiskowe na stworzeniach. W przeciwieństwie do tych z przeszłości, stworzenia mają subtelniejsze kolory i w trosce o bezpieczeństwo wurmian, nowo utworzona Wurmiańska Unia Reprezentacji Mobów (W.U.R.M.) zebrała zdjęcia tych ulotnych warunków w dziczy.

https://i.imgur.com/SVB2KPx.png
Czający się czarny niedźwiedź (drugi ulubiony rodzaj)

https://i.imgur.com/NrgH8fH.png
Powolne i przestraszone gobliny

https://i.imgur.com/j0j6YES.png
Podstarzały wściekły krokodyl

https://i.imgur.com/fNk59rh.png
Utwardzony, czujny i chory jednorożec

https://i.imgur.com/RPeg942.jpg
Chytry lava spider

https://i.imgur.com/pimuS51.png
Zły lew górski

https://i.imgur.com/cUxqYHk.png
Zielonkawy wielki szczur
 
https://i.imgur.com/HVJm00n.png
Powolny skorpion

https://i.imgur.com/KOgZvuk.png
Chory huge spider

https://i.imgur.com/zgtyJI9.png
Zielonkawy i wolny troll

https://i.imgur.com/QKy5WGH.png
Ostry czarny wilk

Mamy nadzieję, że ten poradnik pomoże wam podczas waszych wypraw! Jak zwykle, noście dużo wełny, trzy bukłaki z wodą i rozpałkę, powodzenia!

Z daleka
Jako część naszych prac nad oprawą wizualną wurma, zaczęliśmy pracę nad poprawą rzeczy, które widać każdego dnia, na przykład tekstury terenu. Pierwsze zadanie to poprawa wyglądu terenów odległych, z lepszym nakładaniem się tekstur unikamy kwadratowych krawędzi, jak widać to poniżej:
https://i.imgur.com/e9xNziY.jpg

Jak widać, dalekie tekstury nie są już takie kanciaste i lepiej wtapiają się ze sobą.
 
Będziemy również aktualizować niektóre starsze tekstury, by móc pracować z mapowaniem normalnym i specular, a także zwiększeniem rozdzielczości (wymagania sprzętowe znacząco się różniły dziesięć lat temu!)
 
Te rzeczy wpłyną na ogólną oprawę wizualną w grze, a wiadomo, że taki liftting był bardzo potrzebny.

Affinity z PvP
Inne zmiany, które dziś weszły do system affinity za zabójstwa w PvP, chciałbym je nieco omówić.

Zwiększyliśmy szansę na otrzymanie affinity przy zabiciu kogoś, ale również poprawiliśmy sposób, w jaki są one oddawane. Pierwsza osoba, która ma otrzymać affinity jest wybierana losowo i ona będzie mieć szansę na otrzymanie go, jeśli nie może, to dochodzi do kolejnego losowania innego atakującego. Jeśli żadnemu atakującemu się nie poszczęści, to pierwsza osoba wylosowana otrzyma tymczasowe affinity.

To zwiększy szansę na transfer affinity i pomoże w dystrybucji affinity między wieloma atakującymi graczami. Będziemy monitorować sytuację, ale możecie się spodziewać, że teraz znacznie lepiej to będzie funkcjonować.

WU Beta
Skoro już mamy tą aktualizację za sobą, będziemy mogli uruchomić wersję beta WU, w piątek 27 kwietnia, dla wszystkich modderów i właścicieli serwerów, by mogli wszystko sprawdzić, zanim ta wersja wejdzie w życie. Wprowadzimy nowy system, który generuje dane archeologiczne, dla serwerów, które nie posiadają jeszcze historii. To nie są dane z serwerów oficjalnych, dane są generowane na podstawie wielkości mapy, wypróbujcie go!

Materiał od społeczności
W tym tygodniu materiałem jest krzyk radości od Inspira z Xanadu, która ukończyła dwa legendarne tytuły i zrobiła to tego samego dnia! To niezwykły wyczyn, jestem pewien, że będzie z nich dumna na długi czas, więc gratulacje!

To wszystko na dziś, więcej informacji za dwa tygodnie w środę (muszę nafarmić lajki przed aktualizacją!) i pokażę wam wszystkie dziwne i cudowne rzeczy, które trafią do Wurma. A póki co wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.
Kwiecień 28, 2018, 12:39:41 pm wysłana przez Marcando | Wyświetleń: 216 | Komentarze: 0

Affinity z PvP i zmiana rang:

Rangi w PvP:
-Ranga jest teraz rozkładana równomiernie między atakującymi. Ranga zyskana/stracona zależy od średniej wszystkich rang kontra zabity gracz.
-Jeśli ilość atakujących przekracza dwukrotność wartości rangi do podziału, połowa zostanie równo rozłożona a druga rozdana na podstawie rangi każdego z atakujących (atakujący z mniejszą rangą otrzymują jej więcej od atakujących z wyższą rangą).
-Jeśli rangi jest dosyć by była podzielona po równo, żadne bonusy nie będą brane pod uwagę.
-Jeśli rangi nie ma dosyć, by została podzielona na równo, będzie ona podzielona na podstawie rangi atakującego.
-Zabity gracz traci 75% rangi zdobytej przez atakujących, zamiast 100%.

Na przykład: 20 rangi zostaje podzielone na 5 atakujących, każdy z nich zyska podstawę w wysokości 2 rang. Pozostałe 10 rang będzie podzielone na podstawie ich indywidualnych rang - najniższy rangą może otrzymać bonus wysokości 3 (łącznie 5), następny 2 (łącznie 4), a atakujący z najwyższą rangą 1 (łącznie 3). Zabity grac trafi 15 rang, zamiast 20.

Affinity z PvP:
-Affinity będzie trafiać do jednego z atakujących, zamiast to atakującego, który zadał najwięcej obrażeń.
-Zmieniono szansę dla affinity by zostało utracone bez transferu: jeśli wylosowany atakujący już ma więcej niż 2 affinity w danych umiejętnościach jak zabity gracz (zanim affinity zostało utracone), będą oni mieć tylko 50% szans za zyskanie affinity. Jeśli on nie otrzyma affinity, inny atakujący otrzyma szansę na affinity. Jeśli affinity nie otrzyma żaden z atakujących, losowy atakujący otrzyma affinity na tydzień. Zabity gracz nadal traci affinity.
-Wszyscy atakujący zdobędą affinity, które będzie trwać od 1 do 2 dni w umiejętności, jaką straciła te affinity.
-Chempioni będą teraz tracić affinity podczas śmierci, nawet jeśli to będzie ich jedyne affinity.
-Jeśli zabity gracz nie oddaje affinity (posiada tylko jedno, albo żadne przy chempionie), otrzymane zostanie losowe affinity dla wszystkich atakujących trwające od 3 do 6 godzin.

Zmiany dla misji PvP:
-Spełnienie warunku właściwego regionu przy budowie struktur dla misji w pvp.
-Zmniejszono ilość gracy wymaganych do misji pvp.
-Poprawiono listę nagród za misje z budową.
-Zmieniono misje typu stwórz/poświęć by lepiej brały pod uwagę większe ilości przedmiotów (na przykład: bell tower liczy się więcej niż dwa razy)
-Serwery PvP powinny teraz otrzymywać mniej misji "wymagane jest x graczy" przy wyższych stopniach trudności.

Zmiany ogólne
-Zmiana: Poprawki dla trwających zmian w poruszaniu się stworzeń, by nie wchodziły na góry i trzymały się z dala o płotów jeśli są w obrębie deed'a. Stworzenia będą wolały chodzić po płaskich powierzchniach, niż po stromych zboczach.
-Zmiana: Icony dla kołków, masztów i czopków zostały dodane.
-Zmiana: Można teraz wyrównywać teren z łodzi, a wykopany piach/ziemia będzie trafiać na pokład, o ile jest na nie miejsce.
-Zmiana: Teraz podczas ujeżdżania/powożenia można używać opcji: yoyo, prune, pick sprout i harvest.
-Zmiana: Kopie kluczy zrobione z miedzi będą się od teraz nazywać: key copy, copper by łatwiej było je odróżnić od innych miedzianych kluczy zrobionych z miedzianymi zamkami.
-Zmiana: W czacie event pojawi się wiadomość o nabyciu affinity poprzez używanie umiejętności.

Poprawiono:
-Poprawka: Kiln'y z powrotem mają działającą opcję bash.
-Poprawka: Poprawiono wiele tekstów i opisów.
-Poprawka: Małe dzwonki powinny wychodzić tego samego rodzaju metalu, z jakiego było wykonane ich serce, zamiast zawsze wychodzić jako mosiężne.
-Poprawka: Rodzaj metalu przy wytrychach powinien teraz działać prawidłowo dając bonusy do włamań.
-Poprawka: Adamantowa runa jackal'a powinna prawidłowo zmieniać drugorzędny kolor dla zbrój drake/scale zamiast ich kolor bazowy.
-Poprawka: Poprawiono test na głębokość przy wyrównywaniu terenu w płytkiej wodzie.
-Poprawka: Kolejkowanie akcji zostaje przerwane podczas budowy płotu, gdy stoisz w miejscu ukończenia go.
-Poprawka: Poprawiono test dla wzmocnionych podłóg w niektórych przypadkach, gdy kopie się krawędzie tile.
-Poprawka: Usunięto sadzonkę winorośli z misji na przedmioty.
-Poprawka: Poprawiono akcje pogłębiania, która czasem powodowała zmniejszenie nachylenia o 1 dirt nawet przy pełnym pogłębieniu.
-Poprawka: Rasowe i hodowlane stworzenia na deed'zie stracą aggro jeśli odejdziesz od nich i wybierzesz brak celu (no target).
-Poprawka: Poprawiono problem przy przeciąganiu przedmiotów z rasowego/oswojonego konia na nierasowego/nieoswojonego konia.
-Poprawka: Poprawiono problemy przy wybieraniu i otwieraniu stert razem z pojemnikami.
-Poprawka: Poprawiono potencjalny problem ze stworzeniami unikalnymi, które wcześnie umierały.
-Poprawka: Mosiężne lampy olejne można już poprawnie impować.

Zmiany w kliencie:
-Zmiana: Dodano nowe kolory stworzeniom, które znajdują się pod wpływem środowiska.
-Zmiana: Dalekie tekstury terenów będą lepiej pasować do pobliskich.
-Zmiana: Dodano ustawienie Very High do ustawień Terrain/Shadow Detail (Teren/Szczegóły cieni)
-Zmiana: Poprawiono brzydkie tło, które było widoczne przy wyłączonej opcji distant terrain (dalekich terenów)
-Zmiana: Zredukowano migotanie światła.
-Zmiana: Nowe kamienne płoty powinny się prawidłowo exportować do Deed Plannera 2.8+
-Zmiana: Podłoże slate i marble brick powinny się prawidłowo exportować do Deed Plannera 2.8+
-Zmiana: Ustawienie rozmiaru tekstur powinno teraz prawidłowo działać dla wszystkich obiektów.
Kwiecień 18, 2018, 11:43:31 am wysłana przez Bakeruss | Wyświetleń: 347 | Komentarze: 3




UWAGA!
Informujemy, że w najbliższych dniach forum zostanie przeniesione na nowy hosting, który zapewni dalsze funkcjonowanie naszego forum.
Możliwa jest dłuższa przerwa ze względów technicznych. Prosimy Was o cierpliwość!


FORUM PRZENIESIONE! :)


O postępach będziemy informować Was na bieżąco, na naszym fanpage w serwisie Facebook - https://www.facebook.com/wurmonlinepolska/
Kwiecień 15, 2018, 12:39:30 pm wysłana przez Marcando | Wyświetleń: 244 | Komentarze: 0

Magranon's Run - Jakerivers


Witajcie!

Wracam z kolejną porcją wiadomości po tym jak podczas stream'a Emoos'a pokonałem noobka, który szukał guza ode mnie. Mam dla was najświeższe informacje od naszych developerów (a przynajmniej te, o których mogę powiedzieć). Zaczynajmy!

Ale najpierw...

Lista zmian

http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,823.0.html
 
Kompatybilność z Mac'ami
Użytkownicy mac'ów doświadczyli wielu problemów w ostatnim czasie z klientem na ich system operacyjny,  a teraz mamy przyjemność ogłosić zmianę klienta, a problemy powinny ustać. Jak już było wspomniane, zmiany ustawień nie będą prawidłowo działać z włączonym klientem, ale będą działać po dokonaniu zmian przed uruchomieniem gry, więc korzystajcie! Pracujemy nad lepszym rozwiązaniem, ale może to trochę potrwać, więc wyczekujcie kolejnych informacji na ten temat.

Nowy dev na dzielni
W poprzednim newsie wspomnieliśmy, że naszym celem jest usuwanie błędów, które istnieją w grze od dawna i planujemy rozjechać te całe robactwo. Będziemy ubijać bugi z każdą aktualizacją, celem wszystkich gier jest usuwanie ich, ile się da, a my od innych gier się nie różnimy. Przy okazji, ktoś kto jest znany z forum, Darklords dołączył do naszego zespołu!

Darklords będzie pracować nad usuwaniem błędów i testowaniem większych zmian do gry, od dawna był graczem Epic i Chaos. Liczymy na udaną współpracę z nim i gratulujemy! (albo może składamy kondolencje)

Poprawki do oprawy wizualnej
Jedną z większych rzeczy jakie mamy zamiar dodać to mapowanie tekstur specular i normal. Dla tych, którzy nie znają tych definicji (jak ja, Saroman prawie osiwiał próbując mi to wytłumaczyć) pokrótce wytłumaczę je.
 
Normalne mapy: to warstwa nakładana na istniejący model, symuluje grudki i guzki, pozwalając na renderowanie cieni i światła bez konieczności używania złożonych obliczeń oświetlenia lub bardzo szczegółowych modeli, co oznacza, że tekstury nie będą już takie płaskie.

Mapy specular: to sposób na podyktowanie jak model lub tekstura "lśni" w określonych miejscach np. sprawia, że złoty element modelu świeci się, a kamienny element już nie.

Oba rodzaje mapowania znacznie zmienią odczucia z gry. Ich wprowadzenie potrwa, gdyż wymaga to od nas stworzenia map normalnych i specular dla każdej tekstury, więc będą one wypuszczane paczkami z biegiem czasu, a gdy do tego dojdzie z pewnością damy wam o tym znać!

Odcienie zieleni, czerwieni, żółci i błękitu
W poprzednim newsie umieszczona była zagadka, którą wielu z was próbowało odgadnąć, a niektórym nawet się udało! W tym tygodniu pokażemy wam stworzenia, których barwy zmieniają się w zależności od warunków!

Wiem, teraz pewnie sobie wszyscy myślą, że kolory wyglądały jakby wyszły prosto z mojej pracowni, umazane od barwnika (lub wydmuchane z nosa), ale bez obaw! Saroman ciężko pracował (razem z Samool'em) i jest w trakcie zmian kolorów zależnych od warunków dla tych stworzeń!
http://content.wurmunlimited.com/News/2018/008/conditions.jpg
Macie oto zestaw uroczych robaczków jaskiniowych, przy których użyto mapowania normalnego i specular, jak widać ich pancerzyki wyglądają zdecydowanie inaczej (i nie tylko z powodu zmiany koloru!)

Stream'owanie Wurma i tworzenie zawartości
My (ja) obecnie jesteśmy w trakcie tworzenia programu wspierania, tych, którzy poświęcają swój czas na pokazywanie innym tego co robią w wurmie. Streamują albo wrzucają filmiki na youtube, sprawiają, że miło się ogląda te materiały i przyjemniej się gra. Chcemy te osoby wesprzeć na różne sposoby, w tym promowanie ich w naszych mediach socjalnych i umożliwienie udziału na niektórych naszych stream'ach! Oczywiście będziemy mieć wymogi, które te osoby będą musiały spełnić, więcej informacji już wkrótce!

Znacznie więcej prac jest w trakcie i niebawem będę mógł się nimi z wami podzielić jak tylko będziemy wiedzieć, że zmiany będą gotowe do publicznych testów (ciekawe co to może być?)

A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.
Strony: [1]

* Dotacje

Pomóż w utrzymaniu forum:

* Użytkownik

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

* Reklama

WSPÓŁPRACA: ZMROŻONY BLOG
PORTAL ZAJAWQA.PL

* Status serwera

* Najnowsze posty

Bicie!!! 12/05/2018 wysłana przez Raxas
[Maj 12, 2018, 08:53:44 am ]


Valrei International 59 wysłana przez Marcando
[Maj 11, 2018, 10:01:20 am ]


Sala zgromadzeń i popijaw w Kaer Morhen wysłana przez Krivak
[Maj 09, 2018, 12:42:38 pm ]


Valrei International 58 wysłana przez Vomusu
[Kwiecień 28, 2018, 15:20:01 pm ]


Lista zmian 26/04/18 wysłana przez Marcando
[Kwiecień 28, 2018, 12:39:41 pm ]

* Użytkownicy online

  • Kropka Gości: 4
  • Kropka Roboty: 1
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Brak użytkowników online.

* Statystyki

  • stats Użytkowników w sumie: 675
  • stats Wiadomości w sumie: 3447
  • stats Wątków w sumie: 716
  • stats Kategorii w sumie: 6
  • stats Działów w sumie: 33
  • stats Najwięcej online: 98