Reklama

* Shoutbox

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Marcando

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Ratusz / Valrei International 67
« dnia: Wrzesień 08, 2018, 09:59:09 am  »

Fo - Theodin

 
Witajcie wurmanie! Czas leci szybko, gdy się dobrze bawimy, a wciągu tych dwóch tygodni wyjątkowo szybko zleciał! Pracowaliśmy w pocie czoła podczas testów i poprawek najnowszego systemu czarów i zmian dla duchownych przed oficjalnym wprowadzeniem. Niestety, póki co trwają testy wewnętrzne z racji ogromnej ilości materiału, który należy sprawdzić. Nowy system nie jest jeszcze gotowy, by trafić do otwartych testów, ale prócz tego mamy kilka ciekawych rzeczy, którymi mogę się dziś podzielić. Ale najpierw...
 

Lista zmian
http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,847.0.html

 Piekielnie uroczy
https://i.imgur.com/KdibQkL.jpg

Zgadza się! Wraz z nowym modelem źrebaków, dochodzi ich odpowiednik dla piekielnych koni! Zachowany zostanie ich kolor oryginalny kolor. Oczekujcie ich przy następnej aktualizacji.

Nowy renderer
Chciałbym podziękować wszystkim za ich wsparcie przy testowaniu nowego renderera. Usunęliśmy kilka problemów związanych z jego stabilnością i zużyciem pamięci (z klientem - nie jestem pewien czy to samo można powiedzieć o nas). Od najbliższej aktualizacji, nowy renderer będzie ustawiony jako standardowy. Jego poprzednik nadal będzie dostępny przy użyciu ustawień, ale i on z czasem zniknie na dobre.

Discord i Twitter!
Dzięki jednemu z naszych bywalców na discordzie, a dokładniej Capi, zintegrowaliśmy naszego twittera z naszym discordem! Dzięki temu, będziecie na bieżąco jak: zakładaniem nowych deedów, pojawianiem się legendarnych istot i HoTA!

Odwiedźcie nas, by to wszystko przetestować!
https://Discord.gg/wurm

Opieranie się!
Od dawna pada pytanie, jak odporności będą działać przeciwko czarom, gdy możliwości w ataku i AOE są coraz większe. Chcielibyśmy uniknąć sytuacji, że czary mogą być nadużywane i zwiększyć tym samym ich różnorodność rzucania. Wprowadziliśmy system, który będzie brać pod uwagę indywidualne odporności, każdy biorący pod uwagę konkretny czar.

To daje nam możliwość wyrównania odporności przeciwko efektom czarów, bez wpływania na same rzucanie czarów. Odporność na czary będzie trwać od 2 do 5 minut przy odporności na 100% i będzie widoczna w efektach i ikonach czarów.
 
Nie mogę się doczekać, mam nadzieję, że wy też!

Lepsza strona spring
Temat przeróbki Newspring miał dwie zgłoszone propozycje, teraz czas na wasz wybór. Odwiedźcie forum, jeśli chcecie wziąć udział w głosowaniu:
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/165079-newspring-starter-deed-voting/

To wszystko na ten tydzień. Prace nad nowym systemem dla duchownych powinny przebiegać do następnego tygodnia i może wtedy przejdziemy do fazy otwartych testów. Nadal nasz zespół developerów pracuje pod maską, by mechanika była sprawna. Po tym będziemy oczekiwać was i waszych opinii podczas kilku eventów. Będziemy symulować złożone walki i słuchać waszych opinii na temat każdego czaru, a gdy poczujecie, że dany czar jest zbyt potężny lub za słaby - również nas o tym informujcie.

A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

2
Ratusz / Lista zmian 22/08/18
« dnia: Sierpień 26, 2018, 06:38:42 am  »
- Poprawiono zarządzanie pamięcią i zmniejszono jej zużycie.
- Skrót klawiszowy do aktywacji powinien działać w otwartych oknach pojemników.
- Usunięto problem sklonowanych postaci i stworzeń.
- Poprawiono problem przedmiotów, które stawały się niewidzialne, gdy były kładzione na obiektach.
- Poprawiono niepoprawne ładowanie tekstur w jaskiniach.
- Modele przedmiotów nie powinny już być widoczne przez drzewa.
- Nie powinno już dochodzić do kolizji z niewidzialnym drzewem po przejściu na inny serwer.
- Usunięto niewidzialne/migające postacie i obiekty.

3
Ratusz / Valrei International 66
« dnia: Sierpień 17, 2018, 12:49:04 pm  »

Calico nocą - Pristine - Joelle

Cóż, aktualizacja uprzedziła news, więc przyjrzymy się temu, co wyszło (to miałem w planach!) no i rzucimy okiem na projekty, które wyjdą w przyszłości.

Ale najpierw...
Lista zmian

http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,845.0.html
 
Aktualizacja zbrój
Dzisiejszej nocy wyszła aktualizacja zmieniająca to, w jaki sposób działają zbroje - zbalansowaliśmy redukcję obrażeń dla różnych rodzai obrażeń. To zwiększyło efektywność zbrój studded leather i chain, przy okazji plate też dostało lekkiego buffa, zmniejszyliśmy karę do prędkości ruchu. Nie zapominajcie, że wartości wymienione w liście zmian są tylko dla części z żelaza, co oznacza, że plate i chain mogą zyskać dodatkową redukcję obrażeń z innych rodzai metali, a studded już nie.

Dzięki tym zmianom zwiększyliśmy przeżywalność dla wszystkich rodzai zbrój, daliśmy wam większy wybór, więcej pracy i więcej zabawy.

Sindusk podzielił się obrazkiem ze swojego kalkulatora zbrój, który zrobił dla swojego serwera na WU, miejcie na uwadze, że podane wartości są dla części z 100 jakości, rzeczywiste wartości mogą się różnić!

https://i.imgur.com/2jVvxkI.png

WU beta
Z tą aktualizacją wyszło trochę poprawek, dzięki którym będziemy mogli wypuścić betę WU, możemy teraz zacząć pracę nad nową betą z wszystkimi nowościami z poprzednich kilku aktualizacji! Dorzucimy również kilka opcji wyłącznie dla WU, żeby zarządzanie serwerem było nieco łatwiejsze, bądźcie czujni!

Coś dla kapłanów
Spędziłem dziś sporo czasu z Buddą, obrywając mocno podczas testów wewnętrznych systemu kapłanów i czarów. Poświęcono mu ogromną ilość czasu, a zespół developerów ciężko pracował nad jego wprowadzeniem, poprawkami i usuwaniem błędów, a balansowanie ma jeszcze potrwać do końca tego tygodnia.
 
Po testach wewnętrznych, podzielimy się informacjami o tym co się zmieniło i czego oczekiwać, damy wam możliwość wzięcia udziału na serwerze testowym, by wszystko wypróbować, znaleźć błędy i dowiedzieć się jak fajnie wszystko działa.

A co to za radocha jeśli nie mam się czym podzielić? Wykradłem kilka tajnych informacji z ich notatek i będę mógł się nimi podzielić przed wypuszczeniem nowego systemu!

Przeróbka Demise
Istnieją dwa rodaje demise: demise bez bóstw, i demise bóstw i protekcji.
Animal’s Demise, Dragon’s Demise, Human’s Demise, i Selfhealer’s Demise pozostają zaklęciami na broniach. Nie będą dawać zwiększonej celności i szans na obrażenia krytyczne. Zamiast tego będą oferować niewielki bonus do obrażeń. Dragon’s Demise będzie miał zmianę nazwy na Legendary Demise i będzie działać na wszystkie legendarne (unique) stworzenia. Selfhealer’s Demise zostanie zmieniony na Monster’s Demise i będzie działać na wszystkie potwory.

Te zmiany powinny otworzyć nowe możliwości. Do tej pory efekty Dragon’s Demise i Selfhealer’s Demise pokrywały się częściowo i dzięki tym zmianom nie będzie dochodzić już do konfliktów. Zmiana z szans na krytyczne obrażenia na zwiększone obrażenia została wprowadzona, by efekt był bardziej widoczny. Do tej pory wyjątkowo trudno było oszacować o ile Demise zwiększało twoje szanse na uderzenie, nowa wersja daje wam dokładną ilość siły, którą łatwo jest porównać z innymi opcjami.

Protekcje
Demise bóstw i protekcje, jak Fo's Demise i Libila's Shielding, zostały zmienione na zaklęcia do biżuterii. Zwiększają i zmniejszają obrażenia od konkretnych rodzajów obrażeń. Każde bóstwo daje jeden ofensywny i jeden defensywny bonus z nowych zaklęć. Od teraz macie wyraźną konkurencję między bóstwami Fo vs Libila i Magranon vs Vynora

Fo: zwiększa zatrucie, zmniejsza kwas
Libila: zwiększa kwas, zmniejsza zatrucie
Magranon: zwiększa ogień, zmniejsza lód
Vynora: zwiększa lód, zmniejsza ogień

Nowe zaklęcia dla biżuterii rywalizują ze sobą nawzajem. Gracze na PvE mogą dzięki nim zdobyć przydatne bonusy do konkretnych sytuacji, a gracze PvP muszą dokonać wyboru między zwiększoną skutecznością broni, a osłabieniem w obronie.

Zmiany do zaklęć biżuterii zostały wprowadzone, bo poprzednie wydawały się słabe i archaiczne. Stary system nie pasował dobrze do gry i poczuliśmy, że to będzie świetna okazja by, upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Jesteśmy ciekawi, jakich kombinacji zaczną używać gracze, by zwiększyć swoje szanse w walce.

Zagadkowy labirynt!
Bracia z Factional Fight powracają ze swoim ukończonym labiryntem!
Wpadłem do nich zwiedzić ten labirynt i podjąłem się próby przejścia go. To zagmatwana łamigłówka, która pokazuje jakich niezwykłych rzeczy można dokonać w naszej grze, mam nadzieję, że bracia są dumni ze swojego dzieła! By uczcić jego zakończenie oferujemy wyjątkową nagrodę za przejście go! Poprosiłem ich, by napisali o nim co nieco, dorzucę odnośnik do tematu, gdy tylko się pojawi! Mam nadzieję, że wkrótce się tam zobaczymy!

https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/164836-you-are-invited-to-a-puzzle-labyrinth-adventure/

Przeróbka Newspring
Czas najwyższy wziąć się za kolejną przeróbkę deed'a, tym razem to Newspring! To kamienista wyspa znajdująca się na Xanadu, jest domem fok, fok i jeszcze raz fok!

Szukamy projektu na deed startowy na Newspring, dajemy wam okazję zaprojektowania własnego deed'a startowego, o którym marzyliście! Jak zwykle zajmiemy się materiałami, wy zbieracie drużynę, plan budowy i zostawiacie trwały ślad po sobie w grze!

Poniżej znajduje się temat ze szczegółowymi informacjami i projektem do deedplanera:
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/164817-newspring-more-like-a-better-view-spring-im-sorry/

To wszystko na ten tydzień, wkrótce będziemy siebie razić, zamrażać, palić i robić inne paskudne rzeczy nawzajem. Muszę się odegrać na Buddzie i odzyskać swój tytuł mistrza, spodziewajcie się wielu krzyków agonii(mam nadzieję).

A póki co, wurmujcie dalej!
Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

4
Ratusz / Lista zmian 11 i 14/08/18
« dnia: Sierpień 17, 2018, 11:32:41 am  »
Aktualizacja klienta 11/08/18
- Trawa powinna się teraz ładować z płynnym przejściem, zamiast zwyczajnie się pojawiać kratka po kratce, jak to było do tej pory.
- Mapowanie normalne zostało dodane do budynków i jaskiń.
- Poprawiono problem nowego renderera z kartami graficznymi Intela. Uwaga: żeby nowy renderer działał z dowolną kartą graficzną, w ustawieniach grafiki (zakładka compatibility) wszystko musi być ustawione na "core".
- Poprawiono błąd graficzny z czarem Oakshell rzuconym na graczach.
- Poprawiono ryby, które pojawiały się nad wodą.
- Poprawiono przerośnięty ogień w niektórych lampach wiszących.
- Poprawiono błędy związane z dużymi rozdzielczościami.

Lista zmian 14/08/18
- Nowość: umiejętności na poziomie lub wyżej są chronione przed utratą przy śmierci, pomijając skille walki i cechy postaci.
- Zmiana: ilość rasowych zwierząt w wiosce będzie widoczna w oknie informacji o wiosce.
- Zmiana: zamarzanie powierzchni przy użyciu Path of Power również zamarza tile w jaskini.
- Zmiana: przy identyfikacji krwi ze stworzeń legendarnych pojawi się informacja, z którego stworzenia ona pochodzi, tak samo przy przesyłaniu wiadomości z krwią informacja będzie widoczna po najechaniu na nią kursorem.
- Zmiana:  “Kingdom of” kategoria uprawnień do pojazdów została dodana.
- Zmiana: Dodano opcję przytwierdzania kwiatów bezpośrednio na tile z trawą bez konieczności przygotowania podłoża.
- Zmiana: nowy system zbrój używany do tej pory na Epic funkcjonuje już na wszystkich serwerach. Zmiany do podstawowych redukcji obrażeń:
  • Leather od 45% do 60%
  • Studded od 50% do 62.5%
  • Chain od 55% do 62.5%
  • Cloth od 35% do 40%
  • Drake, Scale i Plate bez zmian (65%, 70%, 65%)
- Zmiana: modyfikatory ruchu dla noszonych zbrój:
  • W zbrojach płytowych powinno się teraz poruszać nieco szybciej
  • Zmniejszono redukcję ruchu z wszystkich hełmów.
  • Glimmersteel i Seryll posiadają dają teraz 10% bonusu do prędkości ruchu.
  • Zbroje z Adamantine mają teraz 5% bonusu do prędkości ruchu.
- Zmiana: redukcja różnych typów obrażeń dla zbrój (mniejszy % oznacza mniejszą efektywność zbroi przeciwko temu rodzajowi obrażeń, 100% to brak modyfikatora):
  • Leather: 90% vs gryzione, przebicie i kwas; 110% vs cięte i od ognia; 100% vs inne.
  • Studded: 90% vs cięte i kwas; 105% vs gryzione; 110% vs przebicie i zimno; 100% vs inne.
  • Chain: 92.5% vs przebicie i zimno; 107.5% vs gryzione, miażdżone i ognia; 100% vs inne
  • Plate: 95% vs miażdżone i ognia; 105% vs gryzione, cięte i kwas; 100% vs inne.
  • Cloth: 80% vs gryzione, cięte i ognia; 120% vs miażdżone i zimno; 100% vs inne.
  • Drake: 95% vs cięte i kwas; 105% vs miażdżone i zimno; 100% vs inne.
  • Scale: 95% vs miażdżone i zimna; 105% vs przebicie i ognień; 100% vs inne.
- Zmiana w PvP: akcje specjalne pojawiają się jako wielokolorowy tekst w zakładce z walką. Dodatkowo zostanie wyświetlona wiadomość na środku ekranu na obu klientach.
- Zmiana w PvP: okno z uprawnieniami dla zwierząt jest dostępne w menu body. Zawiera ono wszystkie uprawnienia na freedom, łącznie z uprawnieniami dla wrogich królestw (członkowie wrogich królestw mogą robić wszystko).
- Zmiana w PvP: poprawiono okno Królestwa:
  • Pokazuje % ziem do dwóch miejsc po przecinku.
  • Ma teraz znak %
  • Użyto dużych liter w nagłówkach każdej kolumny.
  • Pokazuje teraz szansę na powodzenie w procentach.
  • W przypadku resetu królestwa, posiadana ziemia królestwa stanie się jego bazową ilością ziemi.

Poprawki
- Poprawka PvP: zombie przyzwane przez czary religijne nie będą już atakować graczy z tego samego królestwa.
- Poprawka PvP: Wyjście z PMK poprzez opcję "Change Kingdom" nie będzie wymagać 14 dni odnowienia.
- Poprawka PvP: stworzenia Valrei bez królestwa mogą już być atakowane przez strażników z deed'ów.
- Poprawka PvP: Deed'y pod atakiem, które posiadają równo 10 strażników, powinny ich przyzywać prawidłowo w falach zamiast po 1 na raz.
- Poprawka PvP: Odliczanie czasu przy włamywaniu nie będzie resetowane przy zamykaniu/otwieraniu drzwi/bram przez broniących się.
- Można już impować metalowe drzwi do kopalni jeszcze przed umieszczeniem ich.
- Żeby bash'ować drzwi od kopalni, musisz znajdować się 1 tile od nich.
- Można teraz usuwać grupy/podgrupy z ekwipunku z przedmiotem aktywowanym lub bez.
- Poprawiono ustawienia wiadomości w profilu tak by były bardziej przejrzyste co do pokazywania/chowania powiadomień o śmierci.
- Wszystkie bronie dwuręczne powinny teraz wykorzystywać animację walki dwuręcznej.
- Zakładka śmierci PvE powinna teraz wyświetlać statusy stworzeń. Na przykład: stary wściekły Large rat, stary czempion Black wolf zamiast stary duży rat i stary Black wolf.
- Opcja Unequip ignoruje przedmioty założone w pojemnikach.
- Musisz znajdować się na tym samym poziomie, by móc naprawić ściany/płoty.
- Walka powinna teraz przerywać naprawy i czynności związane z budową.
- Summer hat powinny teraz mieć swoje stare wartości obronne jako zbroja.
- Zbroje skórzane posiadają bonus 30% do łucznictwa i rzucania czarów, tak jak powinno być.
- Prowadzenie stworzenia, które nie umie pływać do wody pozwala teraz na odprowadzenie go na ląd. Jeśli stworzenie utknie w wodzie, automatycznie przestanie podążać za tobą.
- Opcje otwierania i zamykania pojemników na ziemi, powinny teraz być dostępne jeśli masz te opcje do wyboru w menu po prawym przyciskiem myszy.
- Nie można już budować/kontynuować budowy płotu lub wejścia do kopalni z jej wnętrza.
- Biżuteria z riftów nie będzie pobierać ładunków z identycznych przedmiotów, które znajdują się w ekwipunku.
- Modlitwa nie zostaje zaliczona na poczet 5 dziennych prób jeśli nie zdobędziesz z niej faith, zdarza się tak jeśli jest się graczem bez premium.
- Poprawiono błąd tracenia kapłaństwa przy dokładnie 30 faith przy przechodzeniu na inny serwer.
- Poprawiono problem, który uniemożliwiał podnoszenie własnego ciała na deed'zie jeśli nosiłeś ciało stworzenia w momencie śmierci.
- Nie można poświęcać dowolnego stworzenia, dopóki nie ma na nie misji.
- Ciała będą zapamiętywać informacje o ostatnim właścicielu, by mogły być podniesione ponownie, jeśli zostaną wyrzucone.

5
Ratusz / Valrei International 64 - 18/07/18
« dnia: Sierpień 02, 2018, 02:08:01 am  »

Witajcie wszyscy!
Wracamy z kolejnym Valrei International, pokażę wam co mamy w planach i co się dzieje, więc przejdźmy do konkretów!

Atak na błędy
Przez ostatnie kilka tygodni walczyliśmy z ogromną ilością błędów, ale też mamy inne sprawy, którymi również trzeba się zająć.

Sprawy związane z PvP
Wielu z was mogło zauważyć temat na forum o PvP i wiem, że trwa wiele dyskusji o tym, co może być zmienione lub co musi być. Spędziliśmy mnóstwo czasu na rozmowach wewnętrznych jak również na forum, uważnie czytaliśmy wszystko co pisaliście (i tak, widzimy też ukryte posty). Chcemy popracować nad kilkoma mechanikami do następnej aktualizacji, a wtedy zaczniemy prace nad poważniejszymi elementami. Będziemy liczyć na bliską współpracę z wami, bądźcie na to gotowi niebawem!

Prace nad rendererem
Samool był wyjątkowo zajęty poprawianiem i optymalizacją nowoczesnego renderera, który ma wyjść niebawem. Nie da się ukryć, jego cel jest prosty, drastycznie zwiększyć wydajność i wyeliminować potrzebę używania GLSL shader'ów dla zwiększonej ilości klatek! Udało mi się wyciągnąć kilka fotek od niego (są całkiem ładne).

https://i.imgur.com/wF8Wk5j.jpg
https://i.imgur.com/3co5OPP.jpg


Gdy błędy stają się częścią gry
Zawsze żartujemy sobie, że błędy w grze są jej elementem stałym, ale czasem, faktycznie dochodzi do zabawnych sytuacji. Od strony developerów widzimy wiele zapisów z serwerów, ci którzy byli GM'ami na serwerach WU będą wiedzieć o czym mowa, ale ostatnio napotkaliśmy na następujący błąd...

[10:26:28] <Archaed> zmarł z powodu otrzymanych obrażeń. Atakujących=8 Nieznane. Nieznane. Nieznane. Nieznane. Nieznane. Nieznane. Nieznane. Nieznane.

Z tego powodu zaczęła się dyskusja na wiele tematów, ostatecznie dzięki temu błędowi zawdzięczać będziemy nową opcję w grze, zakładke śmierci PvE!

Bądźcie spokojni, ci którzy wstydzą się umierać przez lwa górskiego albo spaść z góry idąc na automacie, będziecie mieli opcję w swoim profilu by tego nie widzieć, gracze o niskich umiejętnościach nie będą się pojawiać w tej zakładce by uniknąć spamu. Zakładkę również można zamknąć w opcjach profilu, ale spodziewam się, że będę celem do żartów przy najbliższej okazji, gdy umrę!

Wyjątkowa krew
W następnej aktualizacji dojdzie do zmian dla krwi, nie będę wchodzić w szczegóły, ale chciałem was uprzedzić, pewnie niektórzy z was mają spore jej zapasy. Mieszanie krwi po aktualizacji będzie skutkować w otrzymaniu innego rodzaju mikstury. (Mam nadzieję, że to wszyscy zrozumieli.) Więc jeśli chcecie mieć więcej obecnych mikstur, to jest teraz najlepszy czas by ich naprodukować!

Przy okazji chciałem was poinformować, że nie będziemy usuwać żadnych rodzai, zwyczajnie zmienimy te, które się powtarzają.

Wystrój wnętrz w Wurmie
Zajęło to trochę dłużej niż się spodziewaliśmy, ale to z powodu wprowadzenia drugiego etapu umieszczania itemów na przedmiotach. Całą winę zrzucam na to.
 
Zostaliśmy oszołomieni tym, jak ludzie wykorzystali nowe możliwości umieszczania przedmiotów. Czuć tą różnicę w tworzeniu domu o jakim marzysz. Mamy pięciu zwycięzców do ogłoszenia, wybór nie był łatwy, każdy z developerów miał swojego ulubieńca. Z przyjemnością ogłaszam ich:

1 miesjce: Seriphina oprowadza nas po Lorewood Gardens i swojej pięknej bibliotece!
https://i.imgur.com/YQvLRqQ.jpg

2 miejsce: Rhea ze swoim nakrytym stołem, świetne wykorzystanie elementów w grze, by napisać zagadkę! Spodziewałem się opowieści o trzech niedźwiadkach, na szczęście to nie było to.
http://i67.tinypic.com/10h3lnr.jpg

3 miejsce: Aniceset oprowadza nas po Amish Paradise, ten bar jest niezwykły.
https://i.imgur.com/bXLTqYL.jpg

4 miejsce: Kasumi ze swoją zupą z trolla. (Tak, sprawdzałem zawartość).
http://i.imgur.com/I20UQe9.jpg?1

5 miejsce: Jakerivers za swój stół, nadal wygląda schludniej od mojego w pracy!
https://i.imgur.com/Fwjx3MR.jpg

No i (nie)honorowe miejsce należy do cenotaph za swój nowy luksusowy hotel dla graczy, znaczy się, za klatkę na niewolnika.
https://i.gyazo.com/29c48a35dc82a9d2eb37548a7ac61385.jpg


Skontaktujemy się w sprawie nagród w ciągu tego weekendu!

Friendalong!
Zapraszamy do siebie przyjaznych graczy do impowania, wydarzeń, walki z GM'ami (co będzie zabawniejsze z zakładką śmierci) i rozmowami z wszystkimi. Znalazłem chwilę w ciągu dnia i wpadłem do VirusMD i pomarudziłem mu:

<Retrograde> Opowiedz mi trochę o sobie i lokacji, nieco historii z tym związanej
<Virusmd> Gram jakoś od 2013 roku, do gry wróciłem na dobre dwa lata temu. Zawsze chciałem mieć deed w stylu targu, ale nigdy nie posiadałem umiejętności itd.
<Virusmd> Wraz z kolegą chcieliśmy lokację, która wymagała ogromnej pracy z terraformowaniem, która z czasem stała by się idealna
<Virusmd> więc wybraliśmy klif i ocean wypełniony gliną
<Retrograde> i to jest południowa część pristine, zgadza się?
<Virusmd> z czasem rejon rozrósł się wokół, ożył
<Virusmd> ta
(Prywatne spostrzeżenie: W tym momencie zauważyłem 200k czosnku)
<Retrograde> to... sporo czosnku...
<Virusmd> połączyliśmy ze sobą wyspę, drogi, znudziliśmy się tym i zaczęliśmy rozmawiać o letnim impalongu w listopadzie czy jakoś tak
<Virusmd> pomyślałem, że łatwo da się to zorganizować, dzięki działającemu targowi, który otworzyłem kilka miesięcy później
<Virusmd> nasz sojusz wykonuje wiele projektów społecznościowych tutaj
<Retrograde> Myślę, że takie projekty są najlepszym elementem wurma
<Virusmd> Wybrałem te miejsce, bo było blisko mojej miejscówki no i łatwo dostępne dla innych
<Retrograde> to znaczy, że ten deed został stworzony specjalnie pod ten event?
<Virusmd> tak
<Virusmd> nie chciałem go mieć na terenie deeda w trakcie budowy
<Retrograde> Zrozumiałe
<Retrograde> W takim razie skąd taki wybór nazwy?
<Virusmd> Dokładnie sam nie pamiętam, zaczęliśmy wymyślać nazwy na czacie i na tym stanęło
<Virusmd> no i wtedy serraphine zaczęła to nazywać friend-a-longiem i tak już zostało
<Retrograde> Dobra nazwa, masz moje poparcie w tym
<Virusmd> świetnie
<Virusmd> W tym roku zaczniemy skromnie, ale mamy zamiar to powtórzyć za rok
<Virusmd> może to będzie kolejna tradycja w wurmie, kto wie
<Retrograde> oooo, nie mogę się tego doczekać!
<Retrograde> A więc czego mogą się spodziewać goście, oprócz impowania?
<Virusmd> Tego co zwykle, mnóstwo materiałów, by wykorzystać nowe zastosowania metali. Może stację na barwniki? Mieszanie krwi, turniej pvp, wyścigi koni i może coś jeszcze
<Virusmd> narazie niewiele tego
<Virusmd> górne piętro karczmy jest wypełnione setkami beczek z alkoholem, kilka z nich jest wypełnione rzadkościami i innymi rzeczami do rozdania
<Virusmd> z czarami jest teraz łatwiej zarządzać niż w poprzednich eventach, mamy większy dostęp do ołtarzy i posortowałem sobie kapłanów/czary w grupy pod konkretne wydarzenia
<Virusmd> miejsca^
<Virusmd> to powinno pomóc nieco, z tym zawsze miałem problem przy organizowaniu poprzednich eventów
<Virusmd> potykając się o innych graczy przy ołtarzach
<Retrograde> Pamiętam, że nawet ktoś spisał to w formie opowiadania
<Virusmd> sprawdź górne piętro tego budynku przeznaczonego do robienia ceramiki
<Retrograde> Zadbamy o wlekące się hordy zombie i krwiożercze nogumpy
<Virusmd> och, no tak
<Virusmd> zawsze powtarzam "jeśli GM nie chciał ciebie zabić, to znaczy, że coś robisz nie tak"
<Retrograde> Dokładnie, ograniczyliśmy się do mordu na graczach jedynie w dni eventowe, tak się szczęśliwie składa, że warunek będzie spełniony
<Virusmd> lol
<Retrograde> Jest coś, czego nie możesz się doczekać?
<Virusmd> hmmm, muszę przestać ścinać drewno, żeby móc pomyśleć o tym co myślę
<Virusmd> myślę, że to cel socjalny, pomaganie nowym graczom przede wszystkim, tak uważam
<Virusmd> chciałbym mieć dość czasu żeby nazbierać mnóstwo electrum, ale nie ma szans
<Retrograde> masz mnóstwo czasu!
<Virusmd> pewnie, jakbym wcale nie spał
<Retrograde> Hahaha
<Retrograde> Jeszcze jedna rzecz, chciałbyś coś napisać do ludzi, którzy będą czytać newsa?
<Virusmd> Bierzcie wszystko ze sobą!
<Retrograde> Hahaha
<Retrograde> Jest coś szczególnego, co by ci się przydało?
<Virusmd> głównie pocięte warzywa, dotacje na nagrody zawsze mile widziane no i mamy za mało kapłanów na całą imprezę, z pewnością przydałoby się ich więcej
<Virusmd>  szkoda by było nie wykorzystać tych ponad 200tys warzyw
<Retrograde> Haha
<Retrograde> Cóż, postaram się przekazać to wszystko!


Wydarzenie odbędzie się w weekend 27-30 lipca, bądźcie albo skończycie bez przyjaciół!
* No dobra, nadal będziecie mieć przyjaciół, nawet jeśli nie przyjdziecie, tylko będzie im smutno.

To wszystko co przygotowaliśmy dla was na ten tydzień, będziemy dopracowywać nasze aktualizacje. Powinna ona być w następnym tygodniu. A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

6
Ratusz / Valrei International 65
« dnia: Sierpień 01, 2018, 23:26:00 pm  »

<Fabricant> Keenan tworzy swoje deed'y jak aktualizacje. Będzie potrzebować trzech prób.


Witajcie!
Niezwykły weekend za nami dzięki friendalong na Pristine, mam nadzieję, ze wszyscy wzięli w nim udział i dobrze się bawili! GM'owie i ja zaliczyliśmy sporo zabójstw i czerpaliśmy przyjemność terroryzując was.

Przez ostatnie dwa tygodnie nie pojawiło się zbyt wiele rzeczy, które można by omówić, więc omówimy to co już mamy.

Ale najpierw...
Lista zmian:

http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,842.0.html

Tytuły i więcej
Wraz z ostatnią aktualizacją doszły nowe, podwójne tytuły i widoczne role z wioski! Mamy nadzieję, że wielu z was ucieszyło się na wieść o tym. Chętnie patrzyłem na was, jak próbujecie wyczaić jakie tytuły podchodzą pod jakie umiejętności, jak również pokazywanie swoich najlepszych kombinacji (jestem fanem Tima, narzędziowego krawca). Zawsze lubię obserwować ludzi, gdy pracują wspólnie nad czymś (dopóki niewiedza nie przysparza kłopotów). Nadal pracuję nad tytułem Wytrwały lekki bastion!

Friendalong
https://i.imgur.com/wWeSn4G.jpg
Vynora sprawuje pieczę nad źrebakiem białym niczym mleko.

Przyjazne przyjęcie w zatoce, inaczej friendalong odbył się w zeszły weekend, było fajnie! Wpadłem tam kilka razy i udało mi się zaliczyć 9 morderstw! (Wybacz elsa i tomatoes). Miło jest patrzeć jak wszyscy pracują wspólnie i pomagają sobie nawzajem, niektóre z walk były naprawdę fajne! Pozwoliłem by pingpong wygrał w walce ze mną, gdy spróbowałem się z nim na serio, zdecydowaliśmy, że remis będzie lepszym wyjściem, zanim zamienię go w pingpongową papkę.

Otrzymałem podarek od naszego nowego członka VEN, streamera Fabricanta!

Kapłani i przeróbka zaklęć
Po tym jak wypuściliśmy aktualizację dla PvP, Sindusk oświadczył, że pracuje nad długoczekiwaną aktualizacją dla kapłanów. Prace się dopiero zaczęły, ale celem jest zmiana praktycznie wszystkiego z nimi związanego, łącznie z tym jak oni wpasowują się do gry.

Niebawem aktualizacja przejdzie do etapu testów wewnętrznych, gdzie skupimy się ba balansowaniu i działaniu mechanik, zanim przejdziemy do publicznej bety, by gracze mogli skoczyć i przetestować wszystko. Będziemy was informować o przebiegu prac, a w międzyczasie dzielcie się swoimi przemyśleniami na temat zaklęć tutaj:
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/164474-rite-spell-improvements/

Nowoczesny renderer
Nowy renderer jest w grze, a jaką różnicę on potrafi zrobić! Największą obecnie jest oświetlenie, znacząco poprawione systemy pozwalają na zwiększą ilość źródeł światła i wydajność klienta! Ale to nie koniec zalet nowego renderera, będziemy ciężko pracować by za jego pomocą osiągać nasze cele, zmieniając wizualny aspekt Wurma w znaczącym stopniu. Prócz tego dochodzi praca Saromana w mapowaniem normalnym i specular, jak również wiele innych projektów, które skupione są nie tylko nad aktualizacją naszego systemu renderowania, ale również wizualnych odczuć z gry.

By go włączyć, wystarczy wejść w ustawienia launchera (nie w grze), zakładka grafika, pod opcją renderer wybierz Modern, legacy to stary rodzaj. Nowy renderer zostanie użyty wraz z uruchomieniem gry.

Ja tu tylko na chwilę
Jako część trwających prac nad wizualnym aspektem gry, Samool pracował nad zredukowaniem efektu "wyskakiwania" drzew i przedmiotów. Ma to miejsce, gdy przedmioty z dużej odległości renderują się (np. z obrazków 2-wymiarowych drzew) na 3-wymiarowe modele, dochodzi do tego dosyć gwałtownie i boleśnie oczywiste jest co się dzieje.

By pomóc wyeliminować ten efekt, wprowadzimy efekt zanikania, który nie jest tak nagły i może mniej będzie się rzucać w oczy.
https://thumbs.gfycat.com/GlaringUnfitDuckling-mobile.mp4

To wszystko na ten tydzień, wiem, że tym razem pozostawiam was z dużym niedosytem, ale będę ciężko pracować z zespołem developerów by mnóstwo nowości mogło wyjść w przyszłości, więc bądźcie cierpliwi, czujni i jak zwykle wurmujcie dalej!

Och, moment, jest coś co chcę wam pokazać:
https://i.imgur.com/DNd2M1A.png

Do następnego razu!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

7
Ratusz / Lista zmian 19 i 26 lipca
« dnia: Sierpień 01, 2018, 22:23:22 pm  »
Lista zmian 19/07/18
- Wykładane drogi na mostach powinny posiadać sezonowe tekstury i normalne mapy.
- Poprawiono znikające przedmioty za bramami.
- Poprawiono niewidzialny opad śniegu.
- Usunięto niektóre przypadki migotania świateł.

Lista zmian 26/07/18
Dodano:
- Dodano możliwość wyświetlana mieszanych tytułów. W menu tytułów możesz wybrać dwa tytuły, które będą wyświetlane razem.
- Nazwa wioski i rola w niej pojawi się po najechaniu kursorem na gracza.
- Dodano opcje do profilu, by móc modyfikować poniższe:
Show Other Player Titles – Pozwala na pokazanie/ukrycie tytułów innych graczy z umiejętności, medytacji i magii.
Show Other Player Villages –  Pozwala na pokazanie/ukrycie roli w wiosce innych graczy.
Show Own Village Titles – Pozwala na pokazanie/ukrycie przed innymi graczami roli w wiosce, ta opcja ma wyższy priorytet od powyższej. Rola w wiosce nie będzie pokazana innemu graczowi, nawet jeśli będzie chciał ją zobaczyć.
- Zakładka śmieci w PvE została dodana, będzie rejestrować śmierci graczy na twoim serwerze. Śmierć będzie rejestrowana dla graczy, którzy posiadają przynajmniej 1.5 body i są premium. Podgląd swoich śmierci można wyłączyć w opcjach profilu. W profilu można wyłączyć podgląd zakładki śmierci.
- Opcja Unequip jest teraz dostępna pod prawym przyciskiem myszy na twoim ciele, zdejmuje całą zbroję.
- Można teraz tworzyć podgrupy w grupach w twoim plecaku.
- Get Price będzie wyświetlać przybliżoną wartość przedmiotu w punktach favor przy ich poświęceniu.
- Młode jednorożców będą posiadać własne imiona.
- Dodano nowe tytuły.

Zmiany:
- Wymagana ilość soli potrzebna do tworzenia mikstur z krwi została zwiększona z 0.001 do 0.01.
- Nie można niszczyć tile przy wejściach do jaskini.
- Bonus do dezintegracji będzie działać na wszystkich bogów wojny, są nimi: Magranon, Smeagain i Nathan
- Zwiększono szansę na magiczne przedmioty ze smoków, tomy będą mieć pojedynczy ładunek.
- Propozycja zmiany celu osobistego "Wydobądź gwiezdny kamień szlachetny" został zamieniony na "Odbuduj posąg z fragmentów". Jeśli już zaliczyłeś zadanie z gwiezdnym kamieniem, to nie ulegnie on zmianie. Jeśli wydobędziesz kamień szybciej niż złożysz posąg, wyloguj się i zadanie na kamień będzie zaliczone (zielone).
- Mikstury z różnych rodzajów krwi (czarna, czerwona, błękitna) będą tworzyć nowe rodzaje mikstur. Istniejąca już krew również będzie podlegać tej zmianie.
- Stoiska targowe będą otrzymywać większe obrażenia od bash'owania.
- Sea Serpents nie są już na wymarciu i powinny być widywane częściej.
- Siła alkoholu i picie:
Alkohol daje teraz od 100 do 150% efektywności w zależności od jego jakości.
Gracze mogą pić alkohol niezależnie od poziomu pragnienia, tak jak to było kiedyś.
Konsumpcja ilości mniejszej niż 0.2kg będzie skalować jego efekt do ilości jaką spożyto.

- Oil of the Weaponsmith będzie teraz działać na umiejętność Weaponsmithing zamiast tylko na weaponsmithing i umiejętności powiązane.
- Handlarze, którzy wynieśli się z powodu małej ilości transakcji, będą odsyłać przedmioty, które nie pomieściły się w ich plecakach.
- Test na odległość w wysokości od przedmiotów i pojemników będzie działać tylko w budynkach.

Prace nad PvP
- Serwer Chaos ma teraz zasięg Locate Soul na 500 tile.
- Rodzaj materiału z którego jest zrobiony królewskie szaty został zmieniony i pozwalać będzie na leczenie.
- Opcja Królestwa: opcja Change Kingdom (zmień królestwo) pod prawym przyciskiem myszy na ciele, powinna działać prawidłowo. Opcja jest przewidziana na przyszłość, by pozwolić graczom PMK dołaczyć do standardowego królestwa. Na Chaosie białe małe PMK dołączać będą do Freedom Isles, bo szablon MR i JK zostały usunięte. Opcji nie będzie widać, gdy gracz nie znajduje się w PMK.
- Królowie nie mogą wyrzucać czempionów ze swoich królestw.
- PMK powinny teraz mieć opcję bash'owania swoich standardowych królewskich wież.
- Usunięto problem nie pozwalający posągowi HotA na zmianę materiału w wyniku ilości zwycięstw.
- Boscy czempioni powinni mieć teraz możliwość niszczenia wyłożonych dróg.
- Mycelium teraz powinno zatrzymywać redukcję CCFP dla wyznawców Libilii.
- Artefakty nie powinny się już gubić w podłogach i sufitach jeśli wyrzucono je przy wychodzeniu z gry.
- Posągi HotA będą posiadać różne kolory poza czerwonym dla souszy, które mają więcej niż 30 zwycięstw.
- Poprawka dla Scale of Libila, która staje się nieposłuszna gdy nie jest założona i nie została wyrzucona.
- Fungus Trap powinien teraz prawidłowo podlegać ranom trującym zamiast ranom miażdżącym.

Poprawki
- Naszyjnik Soul Stealer teraz powinien prawidłowo działać.
- Opis wyskakujący podczas badania włóczni został zmieniony, by nie wspominał o stalowej włóczni, zamiast tego pojawi się opis ‘A sturdy spear’.
- Porozmawialiśmy z krasnalami ogrodowymi i zgodziły się być bardziej posłuszne w swoich aktywnościach (Będą kraść mniej przedmiotów).
- Handlarze nie przyjmują już kontraktów z handlarzami.
- Poprawiono problem, pojawiającej się misji rytualnej w menu tokena.
- Otrzymasz wiadomość z błędem, gdy kapłan Vynory spróbuje rzucić Wisdom of Vynora na kapłana Nathana, zamiast niczego, jak było do tej pory.
- Przytwierdzanie banerów, banerów królestw, flag i flag królestw będzie ograniczone do 4 na tile, zamiast 1.
- Poprawiono niespójność przedmiotów przy łączeniu ich w pojemnikach.
- Zaklinanie large anvil powinno teraz być możliwe.
- Poprawiono zróżnicowanie tekstu w misjach.
- Poprawiono błąd dla maksymalnej wysokości tile do medytacji.
- Poprawiono zużycie wytrzymałości przy kopaniu w odstępach równo co 5 sekund.
- Przejście z Nathana i Tosiek na Fo powinno teraz ignorować alignment i odbyć się prawidłowo.
- Pasażerowie pojazdu, który prowadzi kapłan Fo powinni być poddawani testom na atak od stworzeń.
- Akcje zaliczające osiągnięcia powinny działać prawidłowo.
- Drewniane ławki powinny teraz zmieniać ostatniego właściciela przy załadowaniu i wyładowaniu.
- Kolejna próba poprawienia problemu z oswojeniem innego stworzenia, gdy twoje oswojone stworzenie w klatce opuści serwer.
- Przedmioty unikalne nie powinny się pojawiać na deed'zie.
- Poprawiono łóżka uniemożliwiały użycia ich menu i błąd dla gości w domu, w którym nie ma jednej ściany.
- Znormalizowano zużycie wytrzymałości z uprawy roślin.
- Kłody wszystkich rodzajów powinny teraz tworzyć kupy kłód zamiast pojawiać się jako skrzynka z narzędziami.
- Poprawki w tekstach.
- Cel osobisty "Bądź premium przez 3 miesiące" powinien teraz prawidłowo się zaliczać, jeśli spełniłeś wymagania.
- Okno do tworzenia przedmiotów nie będzie wyświetlać przedmiotu z listy. Wyjątki znajdują się poniżej.
  • Jeśli jeden przedmiot może być wykonany, pojawi się on z automatu.
  • Jeśli miałeś otwarte okno tworzenia przedmiotów podczas tej samej sesji z przedmiotem stworzonym, w oknie pojawi się ponownie ten sam przedmiot.
- Nieukończone przedmioty muszą być naprawione, zanim będzie możliwe ich ukończenie.
- Przedmioty zostawione na ołtarzach nie będą złożone w ofierze wraz z przedmiotami w ołtarzu.
- Gracze w ukryciu nie są już niewidoczni dla list graczy z wioski i sojuszu.
- Codzienny reset faith nie jest już opóźniony o 5 minut.
- Przedmioty, które znajdowały się na zniszczonym moście powinny pojawić się pod nim.
- Poprawka dla boskiej ochrony przedmiotów przy śmierci i ochrony przed śmiercią (umiejętność) dla graczy-bogów. Zobacz listę bóstw, których dotyczy ta zmiana.
  • Przed wprowadzeniem tej poprawki, gracze-bogowie z atrybutem "ochrony przed śmiercią" posiadali ochronę przedmiotów i szansę na ochronę przed śmiercią, a gracze-bogowie z atrybutem "ochrony przedmiotów" nie otrzymywali żadnych korzyści. Te atrybuty działają teraz, tak jak powinny, część graczy-bogów może utracić swoją ochronę przedmiotów przy śmierci. Inni gracze "odzyskają" swoją ochronę przed utratą przedmiotów przy śmierci.
  • Tosiek traci zdolność do zachowywania przedmiotów.
  • Nahjo traci zdolność do zachowywania przedmiotów.
  • Nathan odzyskuje zdolność do zachowywania przedmiotów.
  • Paaweelr pozostaje bez zmian.
  • Smeagain pozostaje bez zmian.
  • Gary odzyskuje zdolność do zachowywania przedmiotów.
- Nieco zmniejszono ilość pojawiających się jednorożców.
- Imbue na przedmiotach teraz ignoruje zasadę "musi być na ziemi". To pozwala na użycie imbue na large anvil, co do tej pory nie działało.
- Kontrakty z wagonerem mogą być przenoszone, jeśli nie zostały one przytwierdzone.
- Nieukończone klatki na stworzenia będą teraz prawidłowo wyświetlać [Empty], gdy zostaną ukończone.
- Nie można już pozbywać się ziemi wyrzucając ją nad wejściem do jaskini.
- Rozmieszczenie handlarzy i mechaniki dla mieszkańców zostały dopasowane, by pojawiały się w momencie powstania wioski, zamiast do czasu resetu serwera. Handlarze staną się mieszkańcami deed'a w momencie gdy się pojawią, zamiast po resecie serwera. Handlarze umieszczeni w dziczy nie zostaną powiązani z deed'em i nie będą generować zwiększonych kosztów utrzymania dla właściciela. Jeśli deed został postawiony w miejscu gdzie stał handlarz w dziczy, handlarz z automatu stanie się mieszkańcem wioski.
- Posągi z archeologii można impować.
- Drewniany lewy łuk, prawy łuk i łuk w kształcie T powinny wskazywać poprawne ilości pozostałych materiałów do ukończenia w oknie tworzenia.
- Gdy transportowane stworzenie umiera, zostanie ono usunięte z wszystkich serwerów, by nie zostało na twojej liście stworzeń.

Zmiany w kliencie
Opcja nowoczesnego renderowania jest dostępna. By ją włączyć, wystarczy wejść w ustawienia launchera (nie w grze), zakładka grafika, pod opcją renderer wybierz Modern, legacy to stary rodzaj. Nowoczesny renderer posiada ogromną ilość zmian i poprawek, a w tym:
- Wyświetlania nieograniczonej ilości źródeł światła na ekranie (usuwa migotanie).
- Trawa i drzewa nie powinny zwalniać działania klienta na starszych maszynach.
- Ogólna wydajność zwiększona w porównaniu z rendererem Legacy.
- Tradycyjny antialiasing nie działa z nim, użyj opcji postprocesowania FXAA.
- Nowe (w przyszłości) opcje graficzne i zmiany będą często pojawiać się dla tego renderera.

Zmiany dla nowoczesnego renderera:
- Poprawiono problemy z teksturami na kartach graficznych AMD.
- Poprawiono lśniące materiały, które wychodziły matowe.
- Poprawiono "cienkie" tekstury drzew.
- Poprawki do zwiększenia ilości FPS.
Translated by Marcu, all rights reserved.

8
Ratusz / Listy zmian 5, 10 i 12 07/18
« dnia: Lipiec 16, 2018, 16:18:13 pm  »
05/07
Zmieniono lub dodano:
- Nowość: Rift bracelet można teraz zakładać. Wchodzą one w slot od ramion i wymagają dwóch takich samych, by otrzymać bonus. Dla przypomnienia jak biżuteria z riftów działa zerknijcie na https://www.wurmpedia.com/index.php/Rift_Jewelry
- Nowość: od teraz można przenosić raporty archeologiczne z dziennika do innego. Aktywuj raport, kliknij prawym na dziennik, do którego chcesz przenieść stronę i użyj opcji "move report".
- Nowość: noża można użyć do cięcia porcji o wadze 2kg przygotowanego pożywienia.
- Nowość: dodano nowy rodzaj pojemnika, pustą szufladę.
- Nowość: Przedmioty można umieszczać na nowych powierzchniach i pojemnikach. Uwaga: jeśli dany przedmiot jest pojemnikiem, to położone przedmioty na nim spadną na ziemię jeśli zostanie on podniesiony, w oknie event pojawi się komunikat o tym.

-large anvil
-large barrel
-tub
-empty shelf
-small barrel
-stone altar
-wood altar
-silver altar
-gold altar
-coffin
-well
-large magic chest
-small magic chest
-oil barrel
-wine barrel
-coffer
-cupboard

Wymienione powierzchnie będą nagrzewać przedmioty, które się na nich umieści (nie kładźcie na nie przedmiotów palnych!):
-Oven
-Forge
-Hota statue
-Smelter
-Still
- Nowość: Stop elektrum został odkryty!
Elektrum to nowy stop metalu uzyskany ze złota i srebra przy użyciu umiejętności metallurgy. Może być wykorzystany do wyrabiania metalowych przedmiotów jak biżuteria, zbroje dla koni lub podkowy. Poniżej pełna lista modyfikatorów:

Zbroje
.5% bonus do redukcji obrażeń
+2% szans na osunięcie
-1% kara do prędkości poruszania się

Bronie
-2.5% do prędkości ataku
-1% do zadawanych obrażeń
+5% bonusu do obrażeń przeciwko zwierzętom łownym

Ogólne
-10% otrzymywanych uszkodzeń
9x wartości u NPC
-20% obrażeń od psucia
+2.5% do napraw
+7.5% bonusu do efektu pendulum
+10% bonusu do obrażeń z bash'a
Można robić z niego posągi.
Można z niego robić podkowy dla jednorożców.

- Nowość: Electrum rune of Fo: może być wykorzystane do odmłodnienia stworzeń o % obecnego wieku. Runa nie może być użyta na stworzenia w ciąży. Wiek minimalny dla stworzeń jest Aged (12 miesięcy) (Na przykład Aged hell horse jest w wieku 29 miesięcy)
- Zmiana: usunięto plan na old copper needle. Przed zmianami na wszystkie rodzaje metali, igły mogły być robione z żelaza i miedzi, ale miedź nie mogła być użyta do impowania. Wraz z wejściem możliwości wyrabiania przedmiotów z wszystkich rodzai metali, ta igła stała się niepotrzebna, stare wersje mogą istnieć, więc jeśli nie możesz zimpować kawałka tkaniny to pewnie stary rodzaj igły.
- Zmiana: surowce jakie zdobywasz z kopania zależne są od tile, na którym stoisz. Nie musisz już kopać północno-zachodniego narożnika.
- Zmiana: zaklęcia używane na narzędzia poprawiają jakość przedmiotu końcowego. Poza tym poprawiono błędy związane z tworzeniem i zaklęciami.
- Zmiana: zmieniono wiele tekstów odnoszących się do opisów części ciała.
- Zmiana: od teraz można wykładać drogę na istniejącej drodze poza deed'ami bez konieczności usuwania starej, dopóki nie jest to oficjalna, zarejestrowana ścieżka.
- Zmiana: Halter rope może teraz zostać użyty do wciągania przedmiotów po drabinach.
- Zmiana: gracze mogą odmawiać i/lub usuwać tytuły z królestw.
- Zmiana: szanse na pojawienie się jednorożców i lava friends zostały zwiększone. Jednorożce pojawiają się na trawie, stepie i mycelium. Lava fiend będą się pojawiać w jaskiniach i będą mieć niewielką szansę na pojawienie się na kamiennym tile.
- Zmiany dla osiągnięć, dodano i poprawiono:
  • Cele osobiste powinny się teraz prawidłowo aktualizować przy zmianie serwerów.
  • Cel wydobycia wyjątkowego kamienia szlachetnego został zmieniony z 99 jakości na star gem.
  • Cel na wykonanie 100000 akcji posiada widoczny licznik.
  • Cel na włamanie się do pięciu drzwi, zostało zmienione na włamanie się do 5 zamków by prawidłowo odzwierciedlać wymóg spełnienia zadania.
  • Waga dla celu "Giant Fish" został zredukowany ze 190kg na 175kg.
Aby załagodzić obawy graczy przed ludźmi, którzy wykorzystują wiele odpalonych kont do zaliczania swoich celów, dodaliśmy cel ogólny "Survived" dla graczy, którzy mieli status premium przez 3 miesiące. Wybraliśmy trzy miesiące jako limit, bo ogranicza to zmasowany atak altów na proste misje bez karania graczy, którzy w sposób legalny zaliczają swoje cele i daje nam czas na przygotowanie nowego systemu celi. Będziemy obserwować sytuację i wprowadzać zmiany w razie potrzeby.

Poprawki
- Usunięto wiele literówek i błędów w tekście.
- Stworzenia nie będą zachowywać swojego ID królestwa po przejściu na inny serwer.
- Kotwice i kotwice cumujące można wykonać z dowolnego rodzaju metalu.
- Nie można już używać teleportacji z medytacji w strefie HoTA.
- Okno od saddlebag teraz prawidłowo się zamyka, gdy jesteś poza jego zasięgiem.
- Pojemniki masowe prawidłowo pokazują objętość zamiast wagi.
- Poprawka dla logowania się na moście, gdy jego już tam nie ma.
- Żyły rud stworzone przy pomocy Rod of Transmutation powinny teraz wskazywać prawidłowe informacje podczas korzystania z prospecting, a ruda będzie posiadać prawidłową jakość przy użyciu granite wand.
- Stworzenia nie mogą już przekazywać swojej lojalności przy zmianach serwerów, doprowadzało to do problemu z oswajaniem innych stworzeń.
- Przedmioty z misji Valrei zostały usunięte z listy możliwych przedmiotów potrzebnych do zaliczenia misji rytualnych.
- Poprawiono tworzenie mąki wewnątrz pojemnika, gdzie wynik akcji znikał, gdy w pojemniku zabrakło miejsca. Nadmiar surowca trafi do plecaka.
- Poprawiono błąd nie pozwalający pić z pojemników na deed'zie. Jeśli posiadasz uprawnienia na otwieranie, możesz użyć opcji pod prawym przyciskiem myszy "drink".
- Poprawiono mylące ostrzeżenie podczas wydobycia, które pojawiało się podczas próby otwarcia podwójnego tunelu, jeśli zbocza były zbyt strome. Wiadomość brzmiała:  Another tunnel is too close. It would collapse. (Inny tunel jest za blisko. Mógłby się zawalić.) Poprawiono wiadomość: The mountainside would risk crumbling. You cannot tunnel here. (Zbocze góry może się zasypać. Nie możesz kopać tutaj tunelu.) Rozwiązanie: Kopanie w dół by zmniejszyć nachylenia.
- Tytuł za 100 Faith powinien teraz prawidłowo działać.
- Poprawiono błąd, w którym przejście na inną wiarę nie działało jeśli jeden z graczy był ranny.
- Wieloosobowa zabawa pacynkami znów działa.
- Poprawiono błąd powodujący wyświetlanie się komunikatu "‘The water is too deep the creature would drown in the cage." (Woda w tym miejscu jest zbyt głęboka, stworzenie mogłoby zatonąć), gdy woda wcale nie była w tym miejscu głęboka.
- Igły zostały usunięte z listy przedmiotów na misje.
- Ikona efektu z naszyjnika riftu będzie odnosić się do naszyjnika zamiast do bransoletki, gdy jest noszona.
- Próba zaklęcia krzaku lingonberry będzie wyświetlać komunikat o błędzie i nie będzie zużywać twojej umiejętności do zaklinania na ten dzień.
- Poprawiono problem, który sprawiał, że przedmioty wypadały na ziemię podczas zakopywania ciała gracza z plecaka.
- Poprawiono pozycję skorpiona i krokodyla na pojazdach, by nie wsiąkały w podłoże.
- Usunięto błąd pozwalający na sprzedaż przedmiotów śmieciowych w tokenie przy użyciu klawisza skrótu sprzedaży.
- Poprawiono opcję budowy płotów w miejscach, gdzie nie można ich postawić, doprowadzało to do błędów.
- Możliwa poprawa dla niewyjaśnionych drewnianych przedmiotów lub cegieł tworzących się przy pomocy okna tworzenia.
- Od teraz założone pojemniki wyrzucają swoją zawartość, jeśli zostaną zniszczone.
- Przedmioty do naprawy będą pokazywać wiadomość "crumbles do dust" (obraca się w pył) nawet poza pojemnikami (jak np. twój plecak).
- Spalanie teraz ignoruje "must be on ground"(musi być na ziemi) dla pozbywania się drewnianych przedmiotów
- Ikony bonusów/kar dla zbrój, czasy i efekty powinny się teraz prawidłowo resetować przy każdej zmianie rodzaju zbroi i podczas logowania do gry.
- Akcje na przedmiotach będą brać po uwagę odległość w wysokości by zdefiniować, czy nie jesteś za daleko od niego. To oznacza, że nie będzie możliwe otwieranie skrzyń z wyższych pięter i może wymagać remontu dla uzyskania lepszego dostępu do magazynów.
- Wieżyczki spirit templar nie powinny już zabijać każdego, kto je ztargetuje będąc w walce ze stworzeniem.
- Szkielety przyzwane przez necromancera nie powinny się bić nawzajem i zasypywać okna walki wpisami na pve, ani zabijać się na pvp.
- Dostęp do pojemników znajdujących się na wozach można uzyskać z dowolnego miejsca na tym pojeździe. Zasięg do pojemników znajdujących się na pojazdach, które nie są w ruchu został zwiększony.
- Poprawiono komunikat "You are too busy" (Jesteś za bardzo zajęty) podczas używania wielu opcji w walce.

Zmiany dla klienta:
- Nowość: dodano opcje mapowania tekstur do zaawansowanych ustawień graficznych. Uwaga: te ustawienie standardowo będzie WYŁĄCZONE, musisz je ręcznie włączyć, nie można go zmienić będąc już w grze.
- Poprawiono błędy z przekątnymi drogami.
- Poprawiono problem, w którym przedmioty postawione na powierzchniach znikały po ponownym zalogowaniu.

10/07/18
- Problem powodujący nagłe zatrzymanie działania gry został zażegnany, gdy w okolicy znajdowało się dużo obiektów.
- Z powodu zaistnienia sytuacji, którą gracze mogli by wykorzystać, bonus do jakości tworzenia z zaklętych mikstur został usunięty tymczasowo.
- Tytuł za 100 prospecting został dodany.

12/07/18
Aktualizacja graficzna
- Poprawiono electrum chain coif.
- Poprawiono electrum necklace dla niższych ustawień rozdzielczości.
- Dodano dodatkowe normalne mapy i poprawiono wartości dla map specular.
- Poprawiono opis buffa dla naszyjników.
- Podważanie przy pomocy łomu nie wyświetla już szachownicy na pasku wyboru.
- Stone bench ma teraz model w stanie niekompletnym.
- Optymalizacje tekstur.

Translated by Marcu, all rights reserved.

9
Ratusz / Valrei International 63 - 04/07/18
« dnia: Lipiec 16, 2018, 11:05:08 am  »

Bogowie czuwają nad nami - User

Witajcie!
Za nami kolejne pracowite tygodnie w kwaterze głównej Wurma, kilka projektów się rozwija, a także czeka nas wyjście WU 1.7, w którym zawarta będzie aktualizacja z układaniem przedmiotów. Zaplanowaliśmy aktualizację na jutro, dodane zostanie mapowanie normalne do tekstur ziemi, a może też coś więcej, a więc przejdźmy do rzeczy!
 
Wygląda normalnie
Jak już wspomniałem, pracujemy nad dużą aktualizacją graficzną związaną z mapowaniem normalnym i specular, pierwsze fragmenty są gotowe do wypuszczenia!

Teren będzie dopiero początkiem dla zmian. Aktualizacja całkowicie zmienia odbiór gry, najlepiej widać to po zdjęciach:

https://i.imgur.com/kZRyTdd.png

https://i.imgur.com/ooRKiGb.jpg

https://i.imgur.com/5dFQ22p.png
Nawet śnieg nieźle wygląda! (Teraz jedyne, o co możecie się martwić to przeziębienie, w sumie one zdarzają się też latem.)

https://i.imgur.com/V5b7haj.jpg

Dalej, zaczniemy prace nad budynkami, gdzie zmiany były potrzebne od dawna, różnicę widać na zdjęciu budynku z cegieł.
To ogromne przedsięwzięcie, więc czas na wprowadzenie zmian może potrwać, ale sami przyznacie, że warto było czekać!

https://i.imgur.com/VhDYn0U.jpg

https://i.imgur.com/IrxfEhL.jpg

Teren w mapowaniu normalnym i specular wejdzie jutro, standardowo będzie to wyłączone, więc jeśli chcecie je wypróbować, to włączcie normalne mapowanie w ustawieniach zaawansowanych grafiki!

Sindusk dołącza do zespołu developerów
Znany modder i gospodarz serwera, Sindusk został wchłonięty przez czeluści mroku i szaleństwa dołączając do naszego zespołu! Prócz prowadzenia swojego serwera (Revenent) będzie pracować z nami nad wieloma zadaniami, usuwając błędy (serio, ogrom już został usunięty) i zaopiekuje się kilkoma potrzebnymi zmianami. Cieszymy się, że mamy go ze sobą na pokładzie i jesteśmy ciekawi co jego pojawienie się zmieni!

Valrei Entertainment Network - nowi członkowie

W tym tygodniu dołącza do nas dwóch członków programu VEN, Neferent i BrimstoneVomit!
Neferent streamuje swoją podróż przez Xanadu, gdzie niemal umiera ze skorpionami i krokodylami w walce o nowe buty:
https://www.twitch.tv/neferent

BrimstoneVomit streamuje swoje przygody w wurmie, a także budowę swojego deed'a i opowiada o dalszych planach:
https://www.twitch.tv/brimstonevomit

Witamy ich serdecznie w programie, jesteśmy ciekawi ich dalszych przygód!

Poza tym mamy w planach wypuszczenie dwóch projektów, możliwe, że one nie wejdą do gry jutro. Wszystko zależy od tego, czy uda nam się wszystko przygotować, ale nie możemy się doczekać, by wam je pokazać!

Rozmieszczanie przedmiotów 2.0
https://i.imgur.com/wrv90fa.png
Ledwo ostatnia wersja systemu ostygła, a wypuszczamy kolejną, nową żarzącą się wraz z nowymi powierzchniami, na których można ustawiać przedmioty! Pełna lista znajduje się poniżej:

-large anvil
-large barrel
-tub
-small barrel
-stone altar
-wood altar
-silver altar
-gold altar
-coffin
-well
-large magic chest
-small magic chest
-oil barrel
-wine barrel
-coffer
-alchemists cupboard
-storage unit
-small amphora
-large amphora

Następujące powierzchnie będą nagrzewać położone przedmioty:
-Oven
-Forge
-Hota statue
-Kiln
-Smelter
-Still
Lepiej, żebyście nie kładli na nie nic drewnianego, inaczej się spalą!

Nowy stop metalu: Electrum
https://i.imgur.com/hHMCkPl.png
Elektrum to nowy stop metalu uzyskany ze złota i srebra. Może być wykorzystany do wyrabiania metalowych przedmiotów jak biżuteria, zbroje dla koni lub podkowy. Poniżej pełna lista modyfikatorów:

Zbroje
.5% bonus do redukcji obrażeń
+2% szans na osunięcie
-1% kara do prędkości poruszania się

Bronie
-2.5% do prędkości ataku
-1% do zadawanych obrażeń
+5% bonusu do obrażeń przeciwko zwierzętom łownym

Ogólne
-10% otrzymywanych uszkodzeń
9x wartości u NPC
-20% obrażeń od psucia
+2.5% do napraw
+7.5% bonusu do efektu pendulum
+10% bonusu do obrażeń z bash'a
Można robić z niego posągi.
Można z niego robić podkowy dla jednorożców.

Wyjście tego stopu pozwala na otrzymanie unikalnego przedmiotu: Eceltrum Rune of Fo. Ta runa może być wykorzystana do redukowania wieku przy udanym użyciu. 

To oznacza, że stworzenia można odmłodnieć, nie można tego wykorzystać na wurmianach, wygląda na to, że muszę się pogodzić ze swoimi zmarszczkami.

Materiał od społeczności, Turniej Wurm Unlimited : Runda druga
Bierz pod pachę swojego partnera i wybierz się na drugą rundę turnieju Darklords’ Competitive League. Tym razem, zamiast walk 3vs3, będą walki 2vs2, by łatwiej można było skoordynować walki drużyn. Kolejną zmianą jest wprowadzenie DUSKombat, nowej modyfikacji do systemu walki w WU, która drastycznie zmienia sposób walki.
 
Cała pula wygranych ma wartość dwóch sztuk złota, 1 za pierwsze miejsce, 50 srebra za drugie miejsce i po 25 srebra 3 i 4 miejsca. Zapisy na turniej trwają do piątku, więc zbierzcie ekipy już teraz!

To będzie wszystko na ten tydzień, jesteśmy bardzo zajęci zmianami, które z każdym tygodniem się nawarstwiają, czytajcie newsy i wypróbujcie nowości, gdy już wyjdą. A póki co wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

10
Ratusz / Valrei International 62 - 20/06/18
« dnia: Czerwiec 30, 2018, 15:02:37 pm  »

Kalaheo Escape, P14 Xan - absy

 
Witajcie wurmianie!
Dziś pokażemy kilka nowości, a w tym nowy system renderujący, Valrei Entertainment Network i coś jeszcze, zaczynajmy!

Ale najpierw...
Lista zmian
http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,836.0.html
 
Nie wyłączaj światła za sobą
Wielokrotnie mówiliśmy o tym, że chcemy poprawić ogólny odbiór wizualny Wurma, dzięki ostatnim ulepszeniom w wydajności będziemy światkami niezwykłych przemian!

Pracujemy nad nowym redererem dla klienta, którego wydajność z oświetleniem jest znacząco poprawiona, to powinno doprowadzić redukcji migotania i poprawić ilość FPS'ów na większości systemów. Usunie on ograniczenie dynamicznego oświetlenia, gdyż wszystkie światła będą renderowane razem, tworząc jeden spójny świat.

https://i.imgur.com/U1jUfyA.jpg
https://i.imgur.com/WzKSgXZ.jpg
https://i.imgur.com/mU4dfex.jpg
https://i.imgur.com/YlFINHU.jpg
https://i.imgur.com/RvATxUh.jpg

Pewnie zauważyliście, że część zdjęć pochodzi z normalnego serwera, jedno jest z Glasshollow, gdzie wiele potężnych systemów jest testowanych. Testowano na nim znaczące zmiany między klientem stabilnym i preview!

Niestety nowy system nie będzie działać na starych systemach operacyjnych (przed 2010) i Mac'ach. Z tego powodu będzie można wyłączyć nowy i nadal grać na obecnym rendererze.

Valrei Entertainment Network! (VEN)
Muszę wam uszczknąć nieco informacji (dosłownie kilka słów) o tym, co się dzieje z Valrei Entertainment Network! Zaczniemy go z kilkoma wybranymi osobami z czasem powiększając go, by mieć pewność, że rozwija się on w dobrym kierunku. Wsparcie będzie polegało na udziale w mediach społecznościowych, osoby te otrzymają specjalny tytuł w grze (odrzucili wszystkie moje propozycje, bo ponoć były lamerskie) i może coś jeszcze jak informacje, których jeszcze nie ogłoszono albo giveawaye dla was!
 
Pierwszymi członkami systemu wsparcia będą osoby wymienione poniżej, będziemy dorzucać kolejne osoby, tylko musimy się z nimi skontaktować!

Obecnymi członkami są:
-Emoo
-Punishlife
-Fabricant
Będziemy pracować nad stworzeniem tej platformy, by działała jak najlepiej, okażcie swoje wsparcie dla nich!

WU Beta
Gdy kurz po aktualizacji rocznicowej już opadł zaczynamy prace nad betą WU, głównym celem jest stabilność i testy. Spodziewajcie się jej niebawem!

Czas dekoracji
Jak już wspomniałem w ostatnim newsie, zaczynamy konkurs dekoracji wnętrz! Udekoruj swój pokój układając przedmioty (tylko nie unidentified fragmenty!) i zgłoś swój projekt w temacie poniżej, pierwsze miejsce otrzyma dwie supreme archaeology statue własnego wyboru, drugie miejsce otrzyma dwie rare archaeology statue, a trzecie otrzyma jedną rare archaeology statue. Czwarte i piąte miejsce otrzyma rare marble table, więc ruszajcie do dzieła!
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/163365-extreme-makeover-wurm-edition/

Propozycje tytułów
Otrzymaliśmy ogromną ilość pomysłów na tytuły, bardzo mnie to zaskoczyło!
Będziemy przeglądać wasze propozycje i podzielimy je na kategorie, wybierzemy, które z nich użyć i wprowadzimy je do gry! Jeśli nadal nie zgłosiłeś swoich pomysłów, nadal nie jest za późno na to!
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/163364-titles-titles-titles/

Derby 1075
W zeszły weekend odbyły się derby, gracze dołączyli do IRC i wzięli udział w quizach z szansą wygranej na bilet na wyścig w Golden Valley!

W wyścigu wzięli udział: Briwerion, moirai, jaz, joelle, ostentatio, oblivionnreaver, klaa, williamwierd, rocklobstar i Thorakkanath.
Wyścig odbył się, był to bardzo fajny event, a zwycięzcami byli: Moirai, Briwerion i then Jaz.
Obejrzyj cały stream, który nagrywał nasz nowy członek VEN Punishlife, sprawdź film tutaj!:
https://www.twitch.tv/videos/274597607

To będzie wszystko na ten tydzień, będziemy pracować nad paroma rzeczami, poprawiać i dodawać elementy gry na podstawie waszych propozycji (saroman cały tydzień spędził na nauce dobrych manier przy stole!) do nowej listy zmian! A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

11
Ratusz / Lista zmian 14/06/18
« dnia: Czerwiec 30, 2018, 14:07:53 pm  »
- Nowość: dodano obecne tytuły dla skilli occultist i meditiation do menu /titles i usunięto problem znikania/pojawiania się zaraz po ich otwarciu.
- Nowość: dodano możliwość zmiany ziemi na piasek i piasku na ziemię bez konieczności użycia piasku/ziemi na jeden tile. Aby podmienić pełną jednostkę (20kg) materiału, kliknij na tile gdzie leży inny materiał i wybierz "switch tile". To będzie działać na tile z ziemią i piaskiem (tile nie może mieć trawy, ani nie może być packed). Akcja ta nie nabija żadnego skilla. Na deedzie obowiązują uprawnienia z sekcji terraform.
- Nowość: Można teraz usuwać graczy z listy ignorowanych poprzez komendę /ignore, by zobaczyć czy masz "unknown?" na liście, wtedy użyj /ignore ponownie by ich usunąć.
- Zmiana: Aktualizacja opisu osiągnięcia Lord of War, by lepiej odzwierciedlał jakość przedmiotów potrzebnych do zaliczenia.
- Poprawka: Rzadkość, runa i zaklęcia na czubkach włóczni i ostrzy będą przechodzić na kompletny przedmiot.
- Poprawka: Klatki na stworzenia już nie będą zmieniać właściciela, jeśli inna osoba znajdująca się na liście z uprawnieniami załaduje ją na pojazd.
- Poprawka: Artefakty nie będą się pojawiać w rejonach HoTA.
- Poprawka: Poprawiono wiele literówek.
- Poprawka: Poprawiono problem przepełnionych beczek, jeśli próbowałeś je zapieczętować nosząc maksymalny udźwig, a beczka była w stojaku lub stała na ziemi.
- Poprawka: Nie można już przetapiać płynów rodzaju metalicznego.
- Poprawka: Enchanted turrets nie będą się już psuć na deedach w serwerach pve.
- Poprawka: Poprawiono puste okno celi i cele, które były związane z transferem serwerów.
- Poprawka: osoby, które ukończyły swoje cele, ale nie zostały z jakiegoś powodu zarejestrowane przez problem spowodowany transferem epic/freedom otrzymają teraz nagrody ukończenia gry przy logowaniu.
- Poprawka: zmieniono tekst osiągnięcia za wykopanie brilliant gem'a, by wyraźnie wskazywał na to, że trzeba go wykopać łopatą, a nie kilofem.
- Poprawka: poprawka dla niektórych championów z misji, które były malutkie.
- Poprawka: poprawka do problemu przenoszenia twojego dziennika archeologicznego z powrotem do plecaka z innego pojemnika.
- Poprawka: poprawka dla raportów archeologicznych, w których nazwy deedów zawierały apostrofy.
- Poprawka: Troll King nie będzie zatapiać swoich zwierzchników jeśli zaprowadzi ich do wody.
- Poprawka: raporty z papieru/papirusu w książkach i dzienniku archeologicznym będą kosztować po 1i za sztukę (podobnie jak w almanac).
- Poprawka: od teraz kotwice można robić z różnych rodzai metali.
- Poprawka dla klienta: przedmioty nie będą się chować pod terenem.

12
Ratusz / Valrei International 61 - 08/06/18
« dnia: Czerwiec 30, 2018, 13:05:37 pm  »

Świętujmy!! - Xallo

Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy!
Minął kolejny rok Wurma, to już 12 lat odkąd został wydany! Świętujemy to wypuszczając BARDZO DŁUGĄ listę oczekiwanych zmian i poprawek do gry. Lepiej późno niż wcale!

Ale najpierw...
Lista zmian

http://www.wurmonline.pl/forum/index.php/topic,833.0.html
 
Cele osobiste
Jak już wspomnieliśmy, wprowadzone zostały zmiany i poprawki do celi osobistych wraz z tą aktualizacją. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z tego powodu. Główną przyczyną naszego wahania we wprowadzaniu zmian było to, że cele były generowane wraz z ponownym uruchomieniem serwera przez co napotkaliśmy na kilka problemów. Dzisiejsza aktualizacja poprawiła cele, które powinny być ponownie wylosowane (tomy, i cele związane z PvP). Przepraszamy za problemy i zamieszanie, do którego doszło, od teraz wszystko powinno dobrze działać.

Mamy w planach całkowicie zmienić ten system, nie jesteśmy na razie w stanie powiedzieć kiedy do tego dojdzie, więc korzystajcie z obecnego!

Świętowanie rocznicy
Będziemy wpadać do gry, opowiadać ciekawostki i organizować eventy przez weekend do kolejny tydzień. Mamy dużo prezentów do rozdawania. Już mi żal nowych graczy zabitych przez 10 wściekłych nogumpów, a także tych, którzy napatoczą się na rozgrywkę "prześladowanego ping-ponga" - dobrze wiecie czyj to pomysł. Wyszukujcie dziwnych cieni w grze i ostrzeżeń w czacie o eventach!

Wystrój wnętrz
Dzięki rozszerzonej opcji dekoracji, chcemy żebyście nam pokazali na co was stać! Zorganizowaliśmy konkurs, do którego możecie zgłaszać swoje wystrojone pokoje! Wyślij screena swojego pokoju w temacie poniżej, będziemy odwiedzać wszystkie zgłoszone pozycje w grze podczas streamu Emoos'a.
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/163365-extreme-makeover-wurm-edition/
 
Masa tytułów!
Jak już pewnie wiecie, tytuły są super, miło jest je zbierać i chwalić się nimi. Niestety nie wszystkie skille posiadają je i chcemy to zmienić. Możecie w tym pomóc podając swoje pomysły, w końcu to wy będziecie je nosić!
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/163364-titles-titles-titles/

Materiał od społeczności
W tym tygodniu materiałem jest kolejna wspaniała praca Absy, mistrza architektury! Z miejsc na serwera Release do Xanady, sprawdźcie jego najnowszą pracę!
https://youtu.be/9Mz1FtJsJT4

To będzie wszystko na ten tydzień, mamy nadzieję, że aktualizacja się spodobała. Czekamy na wasze pomysły z dekoracjami i tytułami, a póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

13
Ratusz / Lista zmian 05/06/18 - Rocznica
« dnia: Czerwiec 07, 2018, 09:01:12 am  »

Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy!
- Gracze premium od teraz mogą przeszukiwać tile w poszukiwaniu "specjalnych fragmentów" event będzie trać przez tydzień.
- Znajdź i zidentyfikuj je wszystkie, by dostać jeden z prezentów z okazji rocznicy Wurma.
- Szansa na znalezienie kolejnych fragmentów jest jak 1 do 15.
- Gdy je połączysz, nie będziesz w stanie połączyć kolejnych, ani wyszukać nowych.
- Szukanie i łączenie ich będzie dostępne od 6 do 13 czerwca.

Zmieniono i/lub dodano
Zmiany dla archeologii:
Przedmioty w archeologii można znaleźć we wszystkich rodzajach metalu:
- Jeśli zbadasz metalowy fragment, który nie jest ore ani lump'em, będzie on wykonany z materiału "metal".
- Jeśli znajdziesz fragment, który miał stalowy materiał (zamiast żelaznego), będzie on z materiału "alloy".
- Wszystkie istniejące żelazne fragmenty można połączyć z fragmentami metalowymi (zostaną przekonwertowane w "metal" po połączeniu).
- To samo dotyczy stali i innych fragmentów z "alloy".
- Gdy skompletujesz przedmiot z fragmentów metalowych, przedmiot ostateczny będzie mieć szansę stania się jednym z metalowych rodzajów (iron, tin, lead, gold, silver, copper, zinc) w zależności od tego jak dobrze zidentyfikowane zostały fragmenty - z naciskiem na żelażo.
- Gdy skompletujesz przedmiot z fragmentów z alloy, przedmiot ostateczny będzie mieć szansę stania się jednym ze stopów metali (steel, brass, bronze) w zależności od tego jak dobrze zidentyfikowane zostały fragmenty - z naciskiem na stal.
- Jeśli fragmenty z alloy będą wyjątkowo dobrze zidentyfikowane, podczas połączenia będą mieć małą szansę stania się jednym z rodzajów moonmetal (seryll, glimmersteel, adamantine) i tu ponownie, największe szanse są na stal.
- "metal" fragmenty mogą być połączone z innymi "metal" fragmentami, a "alloy" fragmenty z innymi "alloy" fragmentami.

Nowość: możesz teraz stworzyć archeologiczny dziennik, który pomoże w twoich badaniach (podziękowania dla moddera Bdew z Wurm Unlimited za wykorzystane pomysły!)
- Dodaj strony do dziennika poprzez aktywację papieru lub papirusu i wybraniu opcji z menu na dzienniku "Add report".
- 22 reporty mogą mieszczą się do dziennika.
- Dane będą dodawane do twoich raportów wraz z rozwojem twoich badań i zbieraniem informacji.
- Gdy uzbierasz dość informacji w jednym raporcie, będziesz w stanie wykorzystać go do odnalezienia tego deed'a ponownie, gdy tylko zechcesz.

Zmiany:
- Dodano nowe posążki.
- Rzadkości i zaklęcia/runa na złożonych broniach i głowach narzędzi będą przechodzić na skompletowany przedmiot.

Poprawki:
- Usunięto błąd pozwalający na badanie pomijające maksymalny udźwig.
- Tile, na których użyto opcji "pave" powinny teraz mieć zresetowane informacje o badaniach.

Umieszczanie przedmiotów:
- Od teraz można układać przedmioty na stołach i innych przedmiotach.
- Aby umieścić przedmiot, użyj opcji na nim drop -> place. Możesz ustawić go przy pomocy myszy na stole, przedmiot powinien się pojawić dokładnie tam, gdzie chcesz.
- Przedmioty można umieścić na wybranych powierzchniach:
  • square table
  • round table
  • dining table
  • bed
  • bench (stone)
  • bedside table
  • open fireplace
  • canopy bed
  • tripod table
  • high bookshelf
  • low bookshelf
  • round marble table
  • rectangular marble table
Dodano nowe przedmioty, na których można umieszczać itemy:
  • Empty High Bookshelf
  • Empty Low Bookshelf
  • Bar Table

Zmiany dla stworzeń:
- Nowość: Creature cage (klatka na stworzenia) - wymaga 60 Carpentry by ją zacząć i kontynuować.
- Nowość: Creature Transporter - wymaga 25 Fine Carpentry by ją zbudować.
- wymagane 23 body strength by załadować klatkę na pojazd.
- Nie można załadować stworzeń w ciąży.
- Nie można załadować rannych stworzeń.
- Nie można załadować stworzeń z przedmiotami.
- Stworzono modele dla zamkniętych stworzeń: bison, sheep, ram, cow, bull, horse, foal, hell horse. Reszta zwierząt będzie mieć wspólną grafikę zamkniętej klatki.
- Na jednym tile mogą się znajdować maksymalnie 4 klatki.
- Zamknięte stworzenie będzie chodzić w klatce uszkadzając ją.
- Gdy klatka osiągnie 80 obrażeń, stworzenie ucieknie.
- Jeśli stworzenie ucieknie z klatki na łodzi, zwierzę trafi do wody i zacznie otrzymywać obrażenia jeśli nie jest stworzeniem pływającym. Jeśli stworzenie będzie agresywne i nie nieoswojone, nie będziesz w stanie go ponownie oswoić.
- Nie można naprawić ani zimpować klatki ze stworzeniem w środku.
- Ilość klatek jaką można przenosić w pojazdach:
  • Caravel – 8
  • Cog – 6
  • Corbita – 5
  • Knarr – 4
  • Sailing boat – 0
  • Rowing boat – 0
  • Creature transporter – 4
  • Wagon – 2
  • Large cart – 0

Zmiany dla celi osobistych:
- Pojedynki na serwerach PvE będą uruchamiać cel ‘defeat another player xxx’.
- Niektóre z trudniejszych celi zostały przeładowane na inne (np. cele do których potrzebne były tomy lub stworzenia z pvp lub inne mechaniki)

Poprawki:
- Opis dla celu ‘Sysyphos Says Hello’ został zmieniony by poprawnie wyświetlał ilość wymaganych napraw na 6250 zamiast 6000 napraw dla płotów, ścian i podłóg.
- Cel  ‘pilot a xxx boat’ powinien się uruchamiać poprawnie, nawet jeśli był u was zbuggowany przedtem. Spróbujcie ponownie po tej aktualizacji.
- Cel na zniszczenie struktury przy pomocy katapulty, powinien również działać prawidłowo.
- Cel na włamanie się do 5 łodzi powinien działać.
- Cele, w których bierze udział fermentacja wina, powinny się uruchamiać nawet gdy gracz jest offline.
- Poprawiono osiągnięcie na wykopywanie kamieni szlachetnych.
- Poprawiono opisy w celach osobistych.
- Epic Finalizer (osoba, która zaliczy misję Epic) powinien działać prawidłowo.
- Operation Cleanup (wkładanie przedmiotów do śmietnika) powinno działać prawidłowo, nawet gdy do zniszczenia dochodzi, gdy gracz jest offline.
- Nowość: można teraz bezpośrednio otwierać saddlebags/saddlesacks używając skrótu klawiszowego OPEN lub używając menu na pod prawym przyciskiem myszy na koniu lub jednorożcu.
- Nowość: dodano możliwość tworzenia książek.
- Zmieniono: przepis na stworzenie almanac'a wraz z dodaniem książek.
- Kings robes będzie wyglądać jak zbroja łuskowa, póki co.

Zmiany w kliencie gry:
- Pozycje okien i statusów zostają teraz zapamiętane dla plecaka, kołczanu i innych grup wyposażenia. Przedtem to działało dla okien pojemników.
- Poprawka: usunięto problem przedmiotów blokujących umieszczanie.
- Poprawka: Blokada okna jest zapisywana na wszystkich oknach, których pozycje są zapamiętywane, z obecnej i poprzednich gier.
- Dodano skrót klawiszowy dla włączania plecaka i kołczanu.

Poprawki:
- Dla misji: więcej warunków, by uniknąć błędnych misji na struktury.
- Usunięto błąd pozwalający na noszenie nieprawidłowych przedmiotów/zbrój na nieprawidłowych stworzeniach.
- Kolejny warunek sprawdzający, czy nowe misje pojawiają się poprawnie po ukończeniu lub niepowodzeniu poprzedniej misji.
- Misje rytualne powinny się kończyć po 84 godzinach (3 i pół dnia) jeśli nie były ukończone w 33%.
- Poprawka: Dodano komunikat mówiący o tym, że dany przedmiot nie może być włożony do pojemnika, skrzynki pocztowej itd. by było wiadomo, że jest tak celowo.

Translated by Marcu, all rights reserved.

14
Ratusz / Valrei International 60
« dnia: Maj 26, 2018, 18:41:05 pm  »

Vynora spogląda na krainę, pełną wersję można znaleźć pod linkiem:  https://i.imgur.com/FbpItnR.jpg


Drodzy Wurmianie
W ostatnim czasie niewiele mogłem wam powiedzieć o nowościach, ale żeby wynagrodzić waszą cierpliwość przeszukałem biurko Buddy. Prócz pustych butelek po burbonie, znalazłem kilka ciekawych rzeczy, zerknijmy na nie!
 
Osobiste cele (personal goal)
Od dłuższego czasu osobiste cele były dosyć frustrującym elementem gry dla niektórych. To przez cele, które były trudne do osiągnięcia, często polegających na szczęściu. Podkreśliliśmy fakt, ze pragniemy poprawić ten system, ale jednocześnie wyjaśniliśmy niebezpieczeństwo płynące z faktu, że system wybiera cele losowo, bez dokonywania zapisów. Ewentualne zmiany doprowadziłyby do wylosowania nowych celi dla wszystkich, a tym samym wielu graczy doznałoby bólu głowy.

Po wielu dyskusjach i testach, zdecydowaliśmy się zapobiec dalszym problemom i usuniemy część diamentowych celi. Jeśli przedtem posiadałeś jeden z nich, wygenerowany zostanie dla ciebie nowy cel na tym samym poziomie.
 
Z osobistych celi zostanie usunięte:
-Create fantastic item (stwórz przedmiot o rzadkości fantastic)
-Conquer the world (podbij świat)
-Rule a kingdom (rządź królestwem)
-Become a demigod (stań się półbogiem/herosem)
-Become an arch mage (zostań arcymagiem)
-Become a planeswalker (naucz się magii)
-Become a shadowmage (zostań magiem cienia)
-Become a magician (zostań czarownikiem)
-Mine a fantastic gem (wykop kamień szlachetny o rzadkości fantastic)
 
Mamy w planach całkowitą przeróbkę celi osobistych i z czasem obecny system zostanie usunięty. Jeśli chcecie osiągnąć tytuł zwycięzcy za ukończone cele, radzimy pracować nad nimi, bo szansa za ich zaliczenie później będzie niedostępna.

PRZEDMIOTY! NA STÓŁ!
Od dawien dawna oczekiwana (pojawiła się nawet jako modyfikacja) możliwość umieszczania przedmiotów na stołach i półkach. Wszyscy tego pragnęli, gracze i developerzy, jesteśmy dumni, że możemy to w końcu pokazać!

https://i.imgur.com/GFcMhDP.jpg
https://i.imgur.com/A4Wqh5Y.jpg
https://i.imgur.com/xLp2Adz.jpg

Korzystanie z niego ściśle współpracuje z możliwością umieszczania przedmiotów, więc, by umieścić przedmiot na stole, wybierasz opcję na przedmiocie "place" i ustawiasz kursorem miejsce, gdzie ma się pojawić obiekt. Przesuwanie stołu (a nawet podniesienie go) sprawi, że wraz ze stołem zmienią miejsce przedmioty na nim.

Lista przedmiotów, na które można położyć obiekty:
-square table
-round table
-dining table
-bed
-bench (kamienny)
-bedside table
-open fireplace
-canopy bed
-tripod table
-high bookshelf
-low bookshelf
-round marble table
-rectangular marble table
 
Dodatkowo wprowadzimy trzy nowe przedmioty:
-Empty low shelf
-Empty high shelf
-Bar top
https://i.imgur.com/2Lv6V7y.jpg

Ta funkcjonalność daje wiele możliwości do dekoracji. Nie możemy się doczekać, gdy wejdzie ona do gry. Gdy do tego dojdzie, ogłosimy konkurs na najlepiej urządzony pokój, więc przemyślcie jak wykorzystać swoje dekoracje!

Przedstawiamy klub tworzących content Valrei Entertainment Network!
W poprzednim newsie pisałem o małym konkursie dotyczącym nowego programu wspierającego streamerów, było mnóstwo dobrych nazw, ale ostatecznie obstawiliśmy na Valrei Entertainment Network podesłany przez CIRAY.

Do programu zgłosiło się kilka osób, w najbliższym czasie możecie się spodziewać ogłoszenia w tej sprawie!
 
Klatki na zwierzęta
Wprowadzamy coś nowego, nikt przedtem o tym nie słyszał, a my milczeliśmy na ten temat: klatki na zwierzęta! (żarcik, nie mamy amnezji). Planujemy uruchomić testy publiczne w ten weekend albo w następnym tygodniu.

https://i.imgur.com/NJknrDV.jpg?1
To nadal szczur w klatce

Będziemy zwracać szczególną uwagę na transport klatek między serwerami, nasz cudowny tester Alectrys wykonał kawał niezwykłej pracy psując klatki w każdy możliwy sposób. Zostanie założony temat poświęcony testom i wszystkiemu z nim związanemu, mam nadzieję, że nie możecie się na nie doczekać!

Teraz pewnie pytacie "jak długo będziemy czekać, aż to wejdzie" mam dobre wieści! Te nowości powinny wejść przy następnej aktualizacji! Co prawda, to nie jest pewna data, ale planujemy to i coś jeszcze na 12 rocznicę wurma, więc przygotujcie się!

Jest na co czekać, nowe stoły, praca nad swoimi celami, przygotowanie swoich pociech do transportu między serwerami, z pewnością będziecie bardzo zajęci! Nie zapomnijcie wziąć udział w testach!

A póki co, wurmujcie dalej!

Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

15
Ratusz / Valrei International 59
« dnia: Maj 11, 2018, 10:01:20 am  »

Podziemne doki - Valo

Witajcie wurmianie!

Wracamy z kolejnym Valrei International. W tym tygodniu uruchamiamy zapisy do naszego programu wsparcia streamer'ów i omówimy nieco nadchodzące mapowanie normal i specular.

Program wsparcia dla streamer'ów
Uruchamiamy zapisy do naszego programu wsparcia dla streamer'ów. Wykorzystamy go, by pomóc tym, którzy poświęcają swój czas na dzieleniu się swoimi przygodami w wurmie, w Youtube lub streamując.

Formularz:
https://goo.gl/forms/b83txasEqBCMHcdE2

Osoby przyjęte do programu, otrzymają pomoc w wielu formach, między innymi będą brać czynny udział w mediach społecznościowych, będą mogły robić giveaway'e, które związane są z nadchodzącymi aktualizacjami i wiele więcej.

Jeśli jesteś streamer'em albo znasz taką osobę, która byłaby zainteresowana takim programem - wypełnij ten formularz. Wymagania do tego programu są następujące:
- Posiada kanał z minimum 10 obserwatorami (follower) lub subskrypcjami, a także kompletny publiczny profil, którym łatwo jest się podzielić.
- Posiada dobrą opinię w grze i na forum (sprawdzimy!)
- Streamuje wurma minimum 2 godziny tygodniowo (nie musi to być nagrane za jednym razem, może być nagrywane na przykład we fragmentach po 15 minut)
- trzymać się zasad streamowania (nie łamać zasad ustalonych na danej platformie)

Program wsparcia dla streamer'ów może brzmieć nieco niepoważnie, z pewnością przyda się jakaś inna nazwa. Zaproponuj własną nazwę dla tego programu. Pierwsza osoba, która zaproponuje zwycięską nazwę otrzyma miesiąc premium (i prawo do chwalenia się tym!) Zwycięzcę ogłosimy w następnym Valrei International.
 
Wracając do normalności
Saroman ciężko pracował z mapowaniem normal i specular, wymaga to pracy nad prawie każdym modelem w grze, ale postępy już widać, oto niezwykłe nagranie:

https://youtu.be/uAVnxuLi5fA

Praca nad tym wymaga czasu, zmiany będą wprowadzane falowo, pierwsza prawdopodobnie będzie dla zaktualizowanych tekstur terenu i podzielimy się nimi, gdy będziemy na to gotowi.


Wurm Unlimited 1.6.3.2
WU został uruchomiony w wersji 1.6.3.2 i jest teraz na równi z WO. Jest jeszcze paskudny graficzny bug z oświetleniem, który można chwilowo usunąć poprzez włączenie max dynamicznego oświetlenia i ustawienia go na około 4-8. Postaramy się usunąć ten problem jak najszybciej.

Materiał od społeczności
W tym tygodniu materiałem jest Friend-A-Long! Mieszkańcy Pristine zebrali się na specjlany impalong, z typowym impowaniem, modleniem, graniem w gry i oczywiście okazyjnymi, przypadkowymi morderstwami graczy.

Potrzebują wolontariuszy do impowania i nieco surowców, jeśli macie nadmiar to z pewnością skontaktujcie się z gospodarzami wydarzenia w tym temacie:
https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/162738-friendship-bay-summer-impalong-friend-a-long/

Nawet jeśli musisz przebyć 500mil, pokaż się tam i zawiąż nowe przyjaźnie!

To wszystko na ten tydzień! W następnym newsie powiemy więcej o mapowaniu, jak również powiemy o nadchodzących beta testach wielkiej, długo oczekiwanej aktualizacji, trzymajcie kciuki!


 
Retrograde i zespół Wurm'a.
Translated by Marcu, all rights reserved.

Strony: [1] 2 3 ... 9